[ רשתות חברתיות - seo7

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות - SEO7



רשתות חברתיות



רשתות חברתיות



סוגי קישורים

בואו נעבור על סוגי הקישורים הקיימים שרובנו היינו משתמשים בהם (או לא) בעבר ואולי היום. אני לא ממליץ או שולל שימוש בכל סוג של קישור מהרשימה כאן, השימוש הוא על דעתכם בלבד אבל הנה הסקירה.

קישורים טבעיים

קישורים שנעשו על ידי גולשים אמיתיים שהצביעו לאתר שלכם. כן אני יודע שישר יש את אלו שיקפצו בראש ויחשבו שהם יכולים לעשות בעצמם קישורים  "טבעיים". כאן אני מדבר על קישורים שבאמת נעשו על ידי גולשים שהתרשמו מהתוכן באתר שלכם והחליטו ששוה לשתף את זה באתר שלהם, בבלוג שלהם, בכרטיס שלהם ברשתות החברתיות או סתם בדיון מעמיק בפורום כלשהוא. הדרך להשיג קישורים כאלו היא פשוט לדאוג לתוכן איכותי ומעניין באתרכם. לנסות להכניס עניין. למצוא את הנקודה המעניינת שאין לאתרים אחרים בתחום. לתת לגולשים סיבה לקרוא דווקא אצליכם. מתי שיהיה לכם תוכן כזה הרי שהקישורים הטבעיים והשיתופים לעמוד שלכם יגיעו מהר מאד.

אתרים רלוונטיים

קישורים מאתרים רלוונטיים בתחומכם. איך נגדיר רלוונטיות? האם כל עמוד שיש לו טייטל "הובלות ****" יהיה רלוונטי להוצאת קישור לקידום הביטוי "הובלות" ? בדרך כלל נגדיר רלוונטיות לאתרים או עמודים שגוגל מחשיב כרלוונטיים בתחום הקידום, זאת אומרת בעלי מיקומים בתוצאות החיפוש בביטוי המדוייק או באחד הביטויים הקרובים אליו. אם אני מקדם הובלות ומקבל קישור מאתר שנמצא בעמוד ראשון בביטוי "חברת הובלות" זהו קישור מאתר רלוונטי.

החלפת קישורים קישורים SEO

החלפות קישורים נעשות יותר מסובכות לאחרונה. אם יש לכם דרך להשיג קישור על ידי החלפה מאתר רלוונטי בתחום זהו קישור מבורך אך עדיף לא לעשות את ההחלפה ברמה של קישור מול קישור מאתר לאתר שממול. בתור מקדמי אתרים יש לכם בוודאי מגוון של אתרים טובים ורלוונטיים במגוון גדול של תחומים אז כדאי אולי לתת קישור בתחום מסויים מאתר שלכם שרלוונטי בתחום ולקשל קישור מאתר אחר (לא האתר אליו קישרתם) בתחום אחר לאתר אותו אתם מקמים בתחומו. בסופו של דבר אלו קישורים טובים שמגיעים מעמודים טובים רלונטיים וכמובן שאני סומך עליכם שתדעו אם הקישור שמוצע לכם מגיע מאתר טוב ואיכותי ובעל מיקומים בצורה כזו שהוא יהיה שווה משהו.

קניית קישורים

היום האינטרנט מוצף באפשרויות של קניית קישורים. אם זה מאתרים רלוונטיים או קישורים ממקומות שגוגל לא השתלט עליהם כמו סין או רוסיה. כמו שקראנו מקודם על הניסוי הרי שלכאורה קישורים מרוסיה ודמיהם עובדים אך ככל הנראה לא לאורך זמן ואני לא ממליץ להשתמש בהם בטח ובטח שלא לאתר של לקוחות שלכם. העונש שאתם יכולים לקבל כתוצאה מקישורי ספאם כאלה הוא העפה לגמרי מהאינדקס וכלל לא בטוח שתצליחו להחזיר את האתר לשם. כאשר מדובר באתר של לקוח הרי שתצטרכו במקרה הטוב לתת הסברים ללקוח ובמקרה הרע לשאת בתוצאות של תביעה מצד הלקוח. השימוש בקישורים כאלו נעשה בעיקר על ידי מומחים בתחום האפילייט שמעלים אתרים על ימין ועל שמאל לקדם את המצרים שלהם ואין להם בעיה שלאחר שלושה ארבעה חודשים בצמרת עמוד ראשון האתר שלהם יעוף מהתוצאות כי ממזמן הם הכניסו לשם כבר אתר חדש שלהם.

אתרי מאמרים

בעקבות עדכון פנדה המון אתרי מאמרים הוכרזו כחוות תוכן בעצם ואתרי מאמרים שאין להם שום ערך מוסף חוץ מהיותם פלטפורמה להעלאת תכנים במטרה של הוצאת קישורים. ההגיון אומר שאם אני מעלה מאמר איכותי ערוך ומסודר היטב ורלוונטי לתחומו אז הקישור הוא טוב. לעומת זאת אם באתר יש המון מאמרים ורובם לא איכותיים ומבט אחד עליהם זועק לשמיים ספאם הרי שכנראה הקישור ש"השגנו" מאותו אתר מאמרים לא שווה הרבה. יש הטוענים שבכל זאת כדאי לפעמים להיות שם עם מאמאר איכותי אחד אבל לא בתור דרך חיים לקידום האתר שלנו, הכוונה לא להתבסס על כך בבניית פרופיל הקישורים שלנו. חשוב מאד גם באיזה אתר מדובר והאם המאמר עובר בדיקה, עריכה והגהה של עורך תוכן באתר. כלל האצבע הוא מאד פשוט – אם אני מכניס מאמר באתר שכל ילד יכול להכניס לשם הרי שכנראה הוא לא שווה הרבה ואילו אם אני מכניס מאמר לאתר שכל מאמר בו נבדק ברצינות רבה, ולא כל מאמר בו משמש להוצאת קישורים אז כנראה שערכו קצת יותר גדול.

אתרי בלוגים

בשנתיים שלוש האחרונות פלטפורמות הבלוגים החינמיים בלוגיםכבשו כל פינה ופינה ברשת. מכייון שוורדפרס מעניקה לנו תבנית מוכנה של אתר בלוגים/מאמרים הרי שכל מקדם אתרים מתחיל פתח לעצמו איזה אתר בלוגים חינם, התחיל להפיץ אותו בין חבריו המקדמים ומכאן הדרך קצרה מאד לאתר בלוגים/ספאם. אני מודה שגם אני בזמנו פתחתי כזה אתר (עדיין עובד לדעתי 🙂 ). האם כדאי להוציא קישורים מאתר כזה? יש הטוענים (בעיקר לאחרונה ואחרי פינגווין ופנדה) שבשום פנים ואופן לא כדאי ואלו קישורי ספאם. לעומתם יש הטוענים כי אם אנחנו פותחים בלוג באתר מכובד ונחשב ברשת כמו  wordpress, blogger, blogspot ודומיהם ולא על אתר שיושב על איזה אחסון שיום עובד ויום לא, ואנחנו מתייחסים לבלוג שלנו כמו אל אתר אמיתי – זאת אומרת אופטימיזציה און סייט איכותית כולל טקסטים איכותיים ורלוונטיים, סידור נכון של הטקסטים, כותרות, כותרות משנה, היררכיה נכונה, מערך קישורים פנימי נכון, תמונות כולל אלטים ותגיות meta הרי שזהו בעצם אתר שיושב על סאב דומיין ואם יש לו ערך לגולשים וגולשים באמת יגיעו אליו ויקראו בו וכתוצאה מכך גם ימשיכו לגלוש עם הקישורים שנמצאים בו (חשוב מאד איך ומאיפה מוציאים את הקישורים החיצוניים וכמובן שלא רק לאתר המקודם שלכם)  הרי שאתר כזה הוא רלוונטי מאד. ממש אתר לווין קטן (או גדול).  אני חייב לציין שנתקלתי בזמן האחרון במקרים בהם תוצאות החיפוש של תחומים די תחרותיים הכילו אתרים כאלו במיקומים גבוהים כולל עמוד ראשון ואם גוגל חושב שהם רלוונטיים אז מי אני שאקבע שהם לא.

אתרי לווין

תקראו את כל מה שכתבתי בפסקה הקודמת על אתרי בלוגים ותעבירו את זה לכאן. היתרון כאן הוא שבאמת האתר יושב על דומיין משלו (ואם אתם מצליחים לקנות דומיין בעל וותק ומעמד בתחום זה מעולה), יושב באחסון אחר מהאתר שלנו (חשוב מאד לא לעשות את אתר הלווין על אותו אחסון של האתר המקודם שלנו). גם כאן כמו במקרה הקודם האתר יהיה רלוונטי רק במקרה ויש לו זכות קיום בתור אתר עם חיים משלו. זאת אומרת אוכלוסיית גולשים משלו ותכנים שנותנים ערך מוסף לגולש. מיותר לציין את התתיחסות לאתר שהוזכרה מקודם – אופטימיזציה וכולי'.

קישורים מפורומים

כרגיל גם כאן מילת המפתח היא רלוונטיות. קישוריםאם אתם נכנסים לפורום שעוסק בנושא פרחים ומוציאים קישור למוסך הרי ברור לכל שהקישור לא רלוונטי. נהפוך הוא אתם מגדילים את הסיכוי להיקלט ברדאר של גוגל ולקבל הודעה על קישורים לא טבעיים. הדרך מכאן ולעונש או סתם דרדור בתוצאות על ידי האלגוריתם היא קצרה מאד. כמו כן אם תכנסו לכל פורום ופשוט תוציאו קישור תחת אנקור טקסט ללא הודעה או קשר. לעומת זאת אם אתם מקדמים מוסך ונכנסים לפורום של מכוניות ותיקוני מכונית ומשתתפים פעילים תחת אותו יוזר בדיונים ומשם ממליצים על המוסך אותו אתם מקדמים עם קישור או אפילו רק עם אזכור שמו עם טלפון וכתובת הרי שזה קישור טבעי ביותר. לא חייבים תמיד להוציא קישור. גם אזכורים של אתר או עסק ברשת גורמים לו להיות מוכר בתחומו.

אינדקסים

פעם המון מקדמי אתרים היו רושמים את האתר בתמורה לקישור במאות אינדקסים ברחבי הרשת. כמו תחום אתרי הבלוגים גם כאן מאד קל לפתוח אתר אינדקסים וכל אחד פתח לעצמו אתר אינדקסים שרובם נהפכו לחוות קישורים וספאם. מומלץ לרשום את האתר רק לאינדקסים שנחשבים לברי סמכה בגוגל כמו 144 או האתר של דפי זהב. אינדקסים מומלצים נוספים הם כאלו שעוסקים רק בתחום מסויים ומוכרים ברשת. למשל באינדקס של מוסכים כדאי לרשום אתר של מוסך. זה יהיה אחלה מקום שאולי גם יכול להביא טראפיק לאתר. לאתר של פרחים למשל אין מה להרשם לאינדקס כזה. למרות הכל זה נחמד אבל לא הייתי ממליץ לכם לבנות על קישורים מסוג זה שידחפו את האתר שלכם בתוצאות.

אתרי bookmarks

עד לא מזמן היו להיט אך הדבר היחיד שטוב בהם זה אינדוקס מהיר לעמודים. אפילו בישראל. תכניסו עמוד חדש שאתם מעלים לאתר שלכם או אפילו אתר חדש לתפוז היט ותראו איך תוך 20 דקות עד חצי שעה העמוד/אתר מאונדקס בגוגל למעט מקרים ממש נדירים. (למשל עמוד באתר מוענש).

קישורים מאתרי וידאו

כיום בעידן שלהכין איזה סרטון תדמית לאתר שלכם לוקח כמה דקות וישנן המון תוכנות עריכה ואפקטים חינמיות וזמינות לכולם כדאי להעלות סרטוני תדמית לאתרים כאלו כגון youtube ודומיהם. קישורים אלו יתנו לכם גיוון, לא יקפיצו אתכם במיקומים אך קיים סיכוי רב שבמידה ויהיה לכם סרטון נחמד הוא יביא לכם טראפיק לאתר. הרי בשורה תחתונה כל עניין קידום האתר נעשה על מנת להביא טראפיק לאתר.

רשתות חברתיות רשתות חברתיות

המון דעות והמון דיונים בפורומים קובעים שהרשתות החברתיות כמו פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר יהיו המדד הגדול הבא בתחום קידום האתרים. יהיו או שהם כבר? זאת שאלת מיליון הדולר. אין ספק שמתישהוא בעתיד הסיגנלים מהרשתות החברתיות יהוו מדד מאד גבוה ואין ספק שהם מהווים כבר עכשיו מדד מסויים. המון שיתופים בכרטיסים של חברים הם הקישורים הכי טבעיים שיש. כמובן שגוגל תצטרך למצוא דרך לדעת שכל שיתוף הוא מכרטיס אמיתי ופעיל. יש כאלו שטוענים שכל העניין של הקמת רשת גוגל פלוס הוא לא בגלל שגוגל כל כך מעניינת ברשת חברתית שתתחרה בפייסבוק למטרת רשת חברתית אלא רק בשביל שבעתיד גוגל תוכל לדעת הכל על מה שהולך ברשת ולפיכך תוכל להעניק דירוגים לאתרים בהסתמך על השיתופים, דיבורים וקישורים מהרשתות החברתיות. בפועל כיום לפי דעתי רוב משתמשי גוגל פלוס הם מקדמי אתרים, אנשי שיווק באינטרנט או סתם כאלו שמנסים לשווק את המוצרים שלהם באינטרנט לבד. מה צופן העתיד? הנבואה ניתנה לשוטים. כמובן שבכל מקרה כדאי לפתוח פרופילים בכל הרשתות החברתיות וגם ציוצים בטוויטר בחשבון עם הרבה עוקבים ופעיל (פעיל לא רק בקישורים) גם יכול להועיל. הפרופילים הללו יתנו לכם (או שכבר נותנים? ) מימד של טראסט על ידי גוגל.

קישורים מול רשתות חברתיות

רשתות חברתיות

אין ספק שהרשתות החברתיות חוללו מהפך בעולם האינטרנט. בישראל הייתה בתחילת הדרך הרשת הישראלית מקושרים שנמכרה יותר מאוחר לוואלה. כאשר משתמשים ישראלים התחילו להשתמש בפייסבוק בסביבות שנת 2007 הרשת סחפה אחריה המון גולשים וכיום היא הרשת החברתית המובילה בישראל ובעולם. יותר מאוחר יצאו לעולם טוויטר ואחרות. גם גוגל ניסתה להכניס את עצמה לשוק הרשתות החברתיות  בתחילה
רשתות חברתיותעם באזז הכושל ואחרי כן עם הרשת גוגל פלוס. כאשר גוגל פלוס יצאה לדרך היא יצרה הררי ציפיות והמון אנשים ניבאו כי סופה של פייסבוק קרב וגוגל תכבוש גם את השוק הזה. כמובן שגם זה לא קרה ובתחרות בין הרשתות עדיין ידה של פייסבוק על העליונה. מדוע גוגל כל כך רוצה להכנס לתחום? כנראה הרעיון הוא שבעידן של המון אתרי ספאם ברשת ובתוצאות החיפוש גוגל הגיעה למסקנה שאתרים שמוזכרים ברשתות חברתיות ( soical Networks)  בכמות גבוהה הם כנראה אתרים רלוונטיים ושאם הגולשים חושבים שהאתר מספיק מעניין כדי לשתף אותו אז כנראה שהוא צריך לקבל איזשהו ציון באלגוריתם על כך. יש האומרים שכבר עכשיו גוגל מתחשבת בתוצאות החיפוש שלה באזכורים בפייסבוק, טוויטר ועוד. גולשים שעושים חיפוש כאשר הם מחוברים לחשבון גוגל פלוס שלהם מקבלים תוצאות חיפוש חברתיות – למשל אם אתם מחפשים את הביטוי "אינסטלטור" ואחד החברים שלכם חיפש או ביקר באתר רלוונטי לתחום – הוא יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש שלכם.

קישורים חיצוניים

בשנים האחרונות כוחם של הקישורים החיצוניים לאתרים היה הגורם הגדול ביותר לקביעת דירוגו של כל אתר. כמובן שלא כל קישור היה שווה לקישור אחר אבל הקישורים היו משמשים כמעין המלצות על אתר או תוכן באתר וכך באותו היגיון של האזכורים ברשתות החברתיות גוגל התייחס לקישורים משיגים קישורים נכנסיםכאל הממליצים הכי טובים והמדד לקביעת דירוג של אתר. אם לאתר יש קישורים טובים וטבעיים מאתרים רלוונטיים ובעלי תוכן בתחום הרי שהקישור ייתן כוח לאתר המקושר. לאחרונה דובר רבות על קישורים ועל ירידה בערכם ואף נשלחו הודעות בכלי מנהל האתרים למנהלי אתרים על קישורים לא טבעיים שמקשרים לאתרים. בעבר היה נהוג שכל קישור הוא טוב לאתר מכיוון שאם הוא לא יועיל אז הוא גם לא יזיק. עכשיו גוגל כבר מתייחסת לקישורים גרועים ומורידה לאתרים בעלי קישורים כאלה דירוגים. היא יודעת לזהות את ההבדל בין קישורים גרועים לקישורים שנשלחים לאתר במסגרת התקפות ספאם יזומות – מה שנקרא קידום אתרים שלילי (negative seo). אז מה עושים? איזה קישורים נעשה לאתר אותו אנחנו רוצים לקדם? עדיין אין בעיה (נהפוך הוא) עם קישורים איכותיים. קישורים מאתרים רלוונטיים בעלי מיקומים בתחום הקידום. אם בעבר האנקור טקסט היה זהה ברוב המקרים הרי שחשוב מאד לגוון. הרי זה לא טבעי שכל הקישורים לעמוד מסויים באתר יצאו תמיד מאותה מילה.  ישנם עוד המון דרכים להשיג קישורים איכותיים אבל על כך נרחיב בפוסט שיוקדש להשגת קישורים.

קישורים מול רשתות חברתיות

אז מה עושים? מה עתיד קידום האתרים באינטרנט? התשובה היא גם וגם. כמו שאמר מאט קאטס בראיון לדני סאליבן מhttp://searchengineland.com בכנס SMX האחרון בסיאטל, שעדיין הקישורים בעלי ערך רב יותר מהרשתות החברתיות אבל בעתיד אולי הרשתות החברתיות יהיו חזקות יותר. אפשר לראות את הראיון :

[youtube]mXJylyR2Lc0[/youtube]