[ קידום אתרים בגוגל - seo7

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל - SEO7



קידום אתרים בגוגל



קידום אתרים בגוגל



קידום אתרים במנועי חיפוש

כך פועל קידום אתרים במנועי חיפוש

בעידן בו אנו חיים היום כמעט כל מידע אשר מישהו מחפש, הוא מחפש אותו ברשת האינטרנט ודרך מנועי החיפוש למיניהם. קידום אתרים במנועי חיפוש מבוסס על ההבנה הפשוטה כי הרוב המוחלט של הגולשים אינו מגיע ישירות אל האתר כך סתם. בסופו של דבר הגולשים נכנסים אל מנועי החיפוש המקובלים ובעיקר אל מנוע החיפוש העיקרי – גוגל, מקלידים את התחום עליו הם מעוניינים לקבל מידע או לחילופין את שם החברה, במידה והם יודעים אותו, ובעזרת התוצאות נחשפים אל בעלי מקצוע אחרים מאשר אותו תחום. על מנת לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש יש להכיר מצד אחד את הביטויים הפופולאריים, ומצד שני לדעת כיצד עובד האלגוריתם עצמו .

בודקים את הביטויים

מבחינת ביטויים, חברות אשר מתמחות בנושא של קידום אתרים במנועי חיפוש מבצעות פילוח מדויק בעזרת נתונים אמפיריים. חברת גוגל מספקת מספר אמצעים לבדיקת מילים וביטויי חיפוש, בכל תחום ובכל שפה. לאחר שמזהים את הביטויים הללו מתמקד קידום אתרים במנועי חיפוש ביצירת תוכן רלוונטי כזה או אחר, אשר יאפשר לגוגל לזהות את האתר בתור יעד אטרקטיבי עבור הגולש.

קידום אתרים במנועי חיפוש

מזהים את צורת הפעולה

מהבחינה של האלגוריתם, צריך לזכור כי המטרה של גוגל וגם של קידום אתרים במנועי חיפוש היא לשפר את הממשק מול הגולש. הסורקים של גוגל לא בודקים רק את כמות התוכן באתר אלא גם את הרלוונטיות שלו, העדכניות והאיכות שלו. האינטרס של מנוע החיפוש של גוגל הוא להביא את הגולשים למקום האיכותי ביותר מבחינתם. רק כך יכול להבטיח מנוע החיפוש גוגל את המשך כהונתו בראש פירמידת מנועי החיפוש. המשמעות מבחינת קידום האתרים היא כי אין קיצורי דרך וחייבים לפעול על פי מתכון קבוע ובאופן שוטף ויום – יומי.

מחפשים אחר העתיד

לסיכום, הנושא של קידום אתרים ממשיך לתפוס תאוצה רבה. מלבד סביבת הדפדפנים במחשב האישי ניתן לראות ביטוי גם לקידום אתרים בחיפוש דרך הסמארטפונים, במגמה אשר תהיה חלק בלתי נפרד מעולם העסקים של העתיד .

אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתרים

היום שאנחנו מחפשים, קuראים או שומעים על קידום אתרים אנחנו נתקלים בדרך כלל בהמון כתבות על קישורים ובמיוחד לאור מה שקורה עכשיו עם כל העדכונים בגוגל עדכון פינגווין ועדכון פנדה החדש מהיום (26.6.2012). אז לפעמים בדרך כלל אצל מי שחדש בתחום אנחנו די שוכחים דבר חשוב מאד – אופטימיזציה פנימית לאתרים, מה שנקרא אופטימיזציה ON-SITE לאתרים שאנחנו מקדמים. אם אתם מחפשים מדריך רשמי של גוגל לאופטימזציה למתחילים אתם יכולים להוריד את קובץ הPDF שלהם מכאן.

בעידן בו גוגל מחפש אחר האתרים בעלי התכנים שנותנים תועלת לגולש, אתרים מעניינים ובעלי תוכן איכותי חשוב מאד להקפיד שהתוכן (בהנחה שהבנו כבר שצריך להיות איכותי ובעל ערך מוסף) יהיה גם מסודר בצורה טובה ונגישה לגולש. לא עוד גושי טקסט המוניים אלא תוכן מסודר בפסקאות עם תמונות מתאימות וכותרות ובעל היררכיה מתאימה בתוכן. התוכן חייב להיות מעניין ולא משעמם את הגולשים. אם התוכן גרוע בכל מקרה הגולשים לא יישארו בעמוד או באתר ומכיוון שגוגל יודע על כך זה יכול לפגוע בתוצאות הדירוג ובערך האתר שלכם.

בואו נשים דגש על כמה דברים בסיסיים שלפעמים נראים כפשוטים אך הם בעלי חשיבות עצומה בקידום כל אתר. ללא הדברים האלו שמהווים בסיס גם כל מבנה הקישורים האיכותיים שתשימו לא יעזרו לכם להתברג במיקומים גבוהים בתחומים תחרותיים.

תגיות TITLE

תגיות TITLE באתר צריכות להיות רלוונטיות לתחום הקידום אך אם זאת גם כאלו שימשכו את הגולשים להיכנס לאתר התוצאות החיפוש בגוגל. אם אני מחפש בגוגל עבור מוצר שאני מתעניין בו והתוצאה הראשונה תהייה עם TITLE משעמם או לא מושך והשנייה תהיה עם TITLE איכותי ומוכר הרי שרוב הסיכויים הם שאדלג על התוצאה הראשונה ואכנס ישר לאתר השני. חבל לעשות המון מאמצים לקידום אתר באינטרנט, להגיע לתוצאות יפות במיקומים ואז לגלות שיחס ההמרה של לחיצות לאתר שלי לעומת החשיפות בתוצאות החיפוש הוא נמוך מאד.

HTML Code

תגית DESCRIPTION

תגית DESCRIPTION באה לתת את התיאור שנמצא בתוצאות החיפוש מתחת לTITLE. כמו שרשמנו לגבי התגית הקודמת גם כאן חשוב מאד להכניס תיאור תמציתי ומדויק שיגרום לאנשים להיכנס לאתר.  כמו שרשמנו מקודם חבל להגיע לתוצאות ולא לקטוף את פירות העבודה הקשה.

תגיות  KEYWORDS

כיום לתגית זו אין כמעט השפעה על תוצאות החיפוש בגוגל. בעבר אנשים היו דוחפים שם עשרות מילות חיפוש אותן קיוו שיתפסו איכשהו שתוצאות החיפוש של הביטויים האלו. בגוגל עלו מההר מאד על התרגיל והפסיקו להתייחס לתגית (ספאם) הזו.

 Friendly URL

עד לא מזמן הייתה נהירה אחרי דומיינים בעברית ותחרות עליהם בביטויים חזקים. כיום ישנם ויכוחים בקרב מקדמי האתרים עם הדומיינים האלו עוזרים או לא. יש לציין שבתחילת הדרך שהם רק יצאו לשוק החופשי אכן אתרים עם דומיינים כאלו קפצו בתוצאות החיפוש אך לאחר תקופה חזרו למקומם הטבעי בהתאם לכל הפרמטרים של האלגוריתם. כמו כך גם עם השמות עמודים בעברית – Friendly Url. בהמון אתרים עדיין נוהגים לתת לעמודים את שמות מילות המפתח המקודמות ובחלק ממערכות הCMS (אפילו בוורדפרס) כתובות העמודים נלקחות הצורה אוטומטית מהטייטלים שלהם. יש אומרים שזה מועיל לקידום אך אנחנו נתקלים בבעיה אחת עם זה – הבעיה הידועה של השפה העברית. כידוע הדפדפן מקודד את האותיות בעברית ולכן כתובות אתרים יפות ונקיות נראות פתאום כך :

שיווק באינטרנט

שזה בעצם :

שיווק באינטרנט

ישנם גם אתרים כגון אתרי סימניות ואחרים שלא נותנים לכם להכניס קישור לכתובת כל כך ארוכה.

כותרות H1, H2, H3

כותרות הן אחד הדברים החשובים ביותר בעיני באופטימיזציה הפנימית של אתר. סידור נכון ומשכיל של כותרות בהתאם לפסקאות ולהיררכיה של התוכן בעמוד עוזרות מאד לקידום וגוגל אוהב מאד עמודים שמסודרים בפסקאות וכותרות. כותרות צריכות להיות רלוונטיות ולא רק צמודות לביטוי המקודם ולא לעשות דף ספאמי של כותרות כי אז זה רק מזיק למשל עמוד בעל כותרות :

H1 הדברה

H2 הדברה במרכזmeta tags

H2 הדברה בתל אביב

H2 הדברה ברמת גן

H2 הדברה בגבעתיים

H2הדברה ברמת אביב

 וכן הלאה. עמוד כזה הוא ספאם והכותרות לא נראות טבעיות ובצדק בעיני גוגל.

Alt Text

כידוע גוגל מאד אוהב שיש תמונות באתר אך עדיין לא יודע להבין מה יש בתמונה. כדי לעזור לו להבין מה יש בתמונה רצוי להוסיף לתמונות תגיות מסוג Alt Text. כמו בכותרות רצוי לתת שמות רלוונטיים לתמונות אך לא לעלות 10 תמונות בעמוד ולתת לכולן את אותה תגית Alt Text זהה.

עדכון פינגווין

מקדמי אתרים בהיסטריה ?

אני לא חושב שיש מקדם אתרים שקם היום (25/4/2012) ולאחר בדיקת מיקומים יומית או קבלת דוח מיקומים של האתרים לא קיבל חצי התקף לב.  מאז שאנחנו מתעסקים בתחום השיווק באינטרנט (המון שנים) לא זכור לנו שינוי כזה שפעל ישר גם על התוצאות בגוגל ישראל. אפילו השינויים שנעשו שעדכון פנדה עשה עלייה לישראל לא היו כל כך רבים. גוגל פרסמו פוסט על ידי מאט כץ לגבי השינוי באלגוריתם יום לפני. תוכלו לקרוא עליו כאן.

שינויים בקידום אתרים ?

אז מה היה לנו בעצם? מה השינויים שנעשו? היום כבר נכתבו עשרות פוסטים באתרים של מקדמי אתרים (אז החלטנו גם לכתוב אחד… 🙂 ) ועשרות דיונים של מיטב מוחות בקידום בישראל ובעולם. ברמת בעיקרון העדכון היה אמור להעיף אתרים עם תוכן לא טוב או בעלי אופטימיזצית יתר באתר אך למעשה היו הרבה אתרי ספאם שלמרבה הפלא הרוויחו ממהלך של גוגל ועלו בתוצאות. היו לי גם אתרים בתחומים תחרותיים שהרוויחו מהמהלך ומכיוון שכמה וכמה אתרים שהיו לפניהם עפו להם אז האתרים האלו קיבלו מיקומים טובים. קשה עדיין לשים את האצבע ולומר מה הסיבות לשינויי המיקומים של כל אתר אבל היו המון המון שינויים. במיוחד בתחומים תחרותיים. יש לי אתר אחד בביטוי תחרותי שהיה ממוקם בין מקום 1 ל 4  במשך יותר משנה. היום הוא עף למקום 17 ולמרבה הפלא למקום 20 נכנס אתר לווין שבניתי לו פעם ובכלל שכחתי ממנו עם עמוד אחד וטקסט רלוונטי של .50 מילים וקישור יוצא מהטקסט אל האתר שירד במיקומים. לאתר הלווין לא נעשו קישורים חיצוניים שמקשרים אליו. קצת מוזר הגוגל הזה לפעמים :).

אז מה עושים ?
עדכון פינגווין בגוגל

כרגע מומלץ לא להשתגע יותר מידי ולא לעשות יותר מידי. כדאי לחכות כמה ימים ולראות אולי האתרים יחזרו לתוצאות. כדאי לבדוק אם יש לכם הודעות על קישורים לא טבעיים בכלי מנהל האתרים של גוגל. כדאי לעבור על כל העמודים של האתרים שקיבלו ירידות כולל העמודים הפנימיים ביותר ולבדוק את האופטימיזציה שלהם, שאין יותר מידי מילות מפתח לאורך כל האתר, לבדוק קישורים חיצוניים שהכנסנו לאחרונה, לבדוק שאף אחד לא העתיק מאיתנו תכנים (באמונה שכל התכנים שלכם מקוריים 🙂 ) ועוד. שמתי לב שאתרים שיש להם תוכן איכותי ופרופיל קישורים טבעי ואיכותי, בעלי ותק של קידום טוב לא נפגעו מהעדכון.