[ קידום אתרים - seo7

קידום אתרים

קידום אתרים - SEO7



קידום אתרים



קידום אתרים



קידום אתרים במנועי חיפוש

כך פועל קידום אתרים במנועי חיפוש

בעידן בו אנו חיים היום כמעט כל מידע אשר מישהו מחפש, הוא מחפש אותו ברשת האינטרנט ודרך מנועי החיפוש למיניהם. קידום אתרים במנועי חיפוש מבוסס על ההבנה הפשוטה כי הרוב המוחלט של הגולשים אינו מגיע ישירות אל האתר כך סתם. בסופו של דבר הגולשים נכנסים אל מנועי החיפוש המקובלים ובעיקר אל מנוע החיפוש העיקרי – גוגל, מקלידים את התחום עליו הם מעוניינים לקבל מידע או לחילופין את שם החברה, במידה והם יודעים אותו, ובעזרת התוצאות נחשפים אל בעלי מקצוע אחרים מאשר אותו תחום. על מנת לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש יש להכיר מצד אחד את הביטויים הפופולאריים, ומצד שני לדעת כיצד עובד האלגוריתם עצמו .

בודקים את הביטויים

מבחינת ביטויים, חברות אשר מתמחות בנושא של קידום אתרים במנועי חיפוש מבצעות פילוח מדויק בעזרת נתונים אמפיריים. חברת גוגל מספקת מספר אמצעים לבדיקת מילים וביטויי חיפוש, בכל תחום ובכל שפה. לאחר שמזהים את הביטויים הללו מתמקד קידום אתרים במנועי חיפוש ביצירת תוכן רלוונטי כזה או אחר, אשר יאפשר לגוגל לזהות את האתר בתור יעד אטרקטיבי עבור הגולש.

קידום אתרים במנועי חיפוש

מזהים את צורת הפעולה

מהבחינה של האלגוריתם, צריך לזכור כי המטרה של גוגל וגם של קידום אתרים במנועי חיפוש היא לשפר את הממשק מול הגולש. הסורקים של גוגל לא בודקים רק את כמות התוכן באתר אלא גם את הרלוונטיות שלו, העדכניות והאיכות שלו. האינטרס של מנוע החיפוש של גוגל הוא להביא את הגולשים למקום האיכותי ביותר מבחינתם. רק כך יכול להבטיח מנוע החיפוש גוגל את המשך כהונתו בראש פירמידת מנועי החיפוש. המשמעות מבחינת קידום האתרים היא כי אין קיצורי דרך וחייבים לפעול על פי מתכון קבוע ובאופן שוטף ויום – יומי.

מחפשים אחר העתיד

לסיכום, הנושא של קידום אתרים ממשיך לתפוס תאוצה רבה. מלבד סביבת הדפדפנים במחשב האישי ניתן לראות ביטוי גם לקידום אתרים בחיפוש דרך הסמארטפונים, במגמה אשר תהיה חלק בלתי נפרד מעולם העסקים של העתיד .

הקמת אתרים

הקמת אתרים עם חברה מקצועית

החלטתם שאתם רוצים להקים אתר אינטרנט חדש עבור העסק שלכם על מנת למקסם את הרווחים ולהגיע לכמה שיותר חשיפה וקהלי יעד. בין אם אתם רוצים להקים אתר למטרה עסקית, שיווקית, או להפיץ רעיון מסוים, חשוב מאד שאתם תפנו לחברת הקמת אתרים שתוכל לסייע לכם, ולבצע את הבנייה של האתר בצורה המקצועית והנכונה ביותר. אבל למה בעצם צריך לפנות לחברה מקצועית שתבצע הקמת אתרים ? למה אי אפשר ולא רצוי לעשות את המלאכה הזו לבד בעצמכם ? בואו לראות את כל הסיבות הנכונות להקים אתר אצל חברה מיומנת .

 הכלים המקצועיים ביותר

ראשית, הקמת אתרים היא עניין שדורש מקצועיות והתמחות. אפילו בעידן שבו יש מערכות חינמיות של הקמת אתרים, עדיין אין תחליף לאדם מקצועי שמכיר את התחום על בוריו. יתרה מזאת, מה יקרה אם המערכת החינמית שבה תעשו שימוש תקרוס פתאום ? מה יקרה כשיגיע היום שבו אתם לא תדעו בעצם איך להשתמש במערכת ותתקעו בלי עזרה ? בגלל זה, חשוב מראש לרכז את כל המלאכה של בניית האתר שלכם, בידי חברה מקצועית .

הקמת אתרים באינטרנט

 פיתוח וקידום האתר

יתרה מזו, צריך להבין שגם אחרי שהמלאכה של הקמת אתרים נגמרת, אף אחד לא יכול להתחיל לנוח. אחרי השלב של הקמת אתרים, מתחיל השלב של קידום האתר והבאתו לראש תוצאות החיפוש. הקידום של האתר עשה תוך כדי הפיתוח שלו, הוספת דפים חדשים, שדרוג העיצוב, ומתן תשומת לב למגמות של הגולשים. ברור שאין לכם את הכלים והיכולת לעשות זאת לבדכם – ולכן כדאי מראש לפנות ולעבוד עם אנשי המקצוע .

 ליצור קשר עם SEO7

אם אתם מחפשים צוות מקצועי שיסייע לכם לבצע הקמת אתרים, אין ספק שהגעתם למקום הנכון ! הצוות המקצועי של SEO7 עוסק גם בתחום של הקמת אתרים, ולאחר מכן מלווה את הפיתוח והקידום שלהם בכל שלב. אם אתם זקוקים לצוות אחראי, בעל ידע עצום בתחום, שנותן גם יחס אישי – הצוות של SEO הוא הצוות שלכם !

הבריחה מקישורים או העולם לאחר עדכון פינגווין

העולם אחרי עדכון פינגווין

עדכון פינגווין שנכנס בסערה אל עולם החיפושים של גוגל עורר מהומות בעולמם של מקדמי האתרים למיניהם. כמות הפוסטים שנכתבו בעקבותיו עצומה, אין ספור דיונים ברשת בכל פורום אפשרי, החלפות מילילים ודיונים סוערים בחברות הSEO. מה עושים? ישנם המון דעות אבל מכנה משותף לכולם : קישורים גרועים. מה זה קישורים גרועים? איך ניתן להגדיר קישור כגרוע? לאנשי SEO קשה ללכת נגד האמונה והדת קישוריםשלהם – דת הקישורים. לפעמים אולי נדרש להסיר קישור ששמתם בעבר ובתקופתו הוא היה אולי מאד רלוונטי והיום גוגל מגדירה אותו כספאם. איך נדע? האם להסיר ? האם להשאיר את הקישור? הדבר שקול אולי להשקעה כספית שעשיתם בעסק או מניה שהניבה לכם המון רווחים בעבר אך עתה אולי היא מתחילה להכנס להפסדים או להרוויח ממש קצת עם מגמת ירידה בולטת. תמכרו את המניה או העסק? תמיד צריך לדעת לצאת גם מעסק או למכור מניה שעדיין מניבה רווחים בזמן הנכון. אך האם גם בקישורים זה כך? יש הטוענים שאולי עדיף פשוט להשיג קישורים איכותיים ולהגדיל את משקלם בפרופיל הקישורים ולהשיג איזון חיובי. יש הטוענים שאחד הסיבות לפגיעה על ידי קישורים בפינגווין היא חזרה על אנקור טקסט קבוע לעמוד/אתר. הרי ברור לנו שאם לאתר מסויים יש פרופיל קישורים שכל הקישורים יוצאים מאותה מילה אז הדבר לא טבעי. ומה שבעיניים שלנו נראה לא טבעי אז תהיו בטוחים שהעכבישים והאלגוריתם של גוגל לא יפספסו את זה גם. אני מכיר חברות קידום אתרים שבדיונים שלהם בחדרי הישיבות (וכמו שציינו בזמן האחרון יש המון המון דיונים לחוצים) החליטו לא לעשות קישורים יותר בכלל. האם זהו צעד הגיוני? האם אתר חדש יכול להתקדם ברשת ללא קישורים? הרי מאט קאטס בעצמו בראיון לדני סאליבן בכנס SMX האחרון אמר שלא כדאי להספיד עדיין את הקישורים והם עדיין מדד חשוב בקביעת תוצאות הדירוג. אחת הדוגמאות שמביאים הטוענים להפסקת קישורים כרגע היא עלייה בדירוגים של אתרים שלא נעשתה להם עבודת קישורים בחודשים האחרונים. האם זו אחיזת עיניים? יכול להיות שיש מצב שאלו אתרים שלא הוענשו או נפגעו מעדכון פינגווין ואין להם קישורים שנחשבים ללא איכותיים והם התקדמו בתוצאות בגלל שאתרים אחרים נפגעו. יכול להיות שאותם אתרים היו עולים יותר בדירוג אילו בזמן הזה היתה נעשית עבודה של השגת קישורים איכותיים.

מהו קישור איכותי?

איך נגדיר קישור איכותי? ברמת העיקרון קישור איכותי היכן נמצאים קישורים איכותייםהוא קישור טבעי מעמוד רלוונטי לנושא הקידום שלנו. אם אנחנו מקדמים "הובלות" למשל ונקבל קישור מעמוד חזק שנמצא בתוצאות החיפוש של הביטוי בעמוד ראשון/שני הרי שאין כל ספק שזהו קישור איכותי. אבל האם קישור מבלוג הוא איכותי? יש דיונים וויכוחים רבים על שנושא כרגע. אתמול הובא לידיעתי על ידי אורי גולן מאתר SEORI על ניסוי שנערך לאחרונה בביטוי תחרותי בשוק הישראלי. הניסוי עדיין סודי ומעטים היודעים אודותיו לכן כרגע לא אחשוף את הביטוי והתחום ומי עשה את הניסוי אבל מה שכן ראיתי במו עיני. הביטוי בתחום שלאחרונה עבר טלטלות קשות במיקומים ואתרים נזרקו מעמוד ראשון מידי יום ועפו למקומות נידחים אי שם בתוצאות החיפוש של גוגל נכנס תוך שבועיים של עבודת קישורים מאומצת הישר לעמוד ראשון. ככל הנראה נקנו עבורו כל מיני קישורים מרוסיה שרובכם תגדירו אותם כספאם. אבל העובדה הקיימת היא שאתר שנראה כבלוג סתמי של פוסטים, לא בעל יותר מידי תוכן ובטח לא איכותי נמצא בעמוד ראשון. אז השאלה שנשאלת ביא האם הקישורים האלו טובים? מצד אחד עובדה מוכחת שכרגע בם עובדים. מצד שני לכו תדעו לכמה זמן הם יחזיקו מעמד.

לקריאה על סוגי הקישורים הקיימים, חלקם השתמשנו בעבר ובחלקם אנחנו משתמשים עוד היום לחץ כאן

סוגי קישורים

בואו נעבור על סוגי הקישורים הקיימים שרובנו היינו משתמשים בהם (או לא) בעבר ואולי היום. אני לא ממליץ או שולל שימוש בכל סוג של קישור מהרשימה כאן, השימוש הוא על דעתכם בלבד אבל הנה הסקירה.

קישורים טבעיים

קישורים שנעשו על ידי גולשים אמיתיים שהצביעו לאתר שלכם. כן אני יודע שישר יש את אלו שיקפצו בראש ויחשבו שהם יכולים לעשות בעצמם קישורים  "טבעיים". כאן אני מדבר על קישורים שבאמת נעשו על ידי גולשים שהתרשמו מהתוכן באתר שלכם והחליטו ששוה לשתף את זה באתר שלהם, בבלוג שלהם, בכרטיס שלהם ברשתות החברתיות או סתם בדיון מעמיק בפורום כלשהוא. הדרך להשיג קישורים כאלו היא פשוט לדאוג לתוכן איכותי ומעניין באתרכם. לנסות להכניס עניין. למצוא את הנקודה המעניינת שאין לאתרים אחרים בתחום. לתת לגולשים סיבה לקרוא דווקא אצליכם. מתי שיהיה לכם תוכן כזה הרי שהקישורים הטבעיים והשיתופים לעמוד שלכם יגיעו מהר מאד.

אתרים רלוונטיים

קישורים מאתרים רלוונטיים בתחומכם. איך נגדיר רלוונטיות? האם כל עמוד שיש לו טייטל "הובלות ****" יהיה רלוונטי להוצאת קישור לקידום הביטוי "הובלות" ? בדרך כלל נגדיר רלוונטיות לאתרים או עמודים שגוגל מחשיב כרלוונטיים בתחום הקידום, זאת אומרת בעלי מיקומים בתוצאות החיפוש בביטוי המדוייק או באחד הביטויים הקרובים אליו. אם אני מקדם הובלות ומקבל קישור מאתר שנמצא בעמוד ראשון בביטוי "חברת הובלות" זהו קישור מאתר רלוונטי.

החלפת קישורים קישורים SEO

החלפות קישורים נעשות יותר מסובכות לאחרונה. אם יש לכם דרך להשיג קישור על ידי החלפה מאתר רלוונטי בתחום זהו קישור מבורך אך עדיף לא לעשות את ההחלפה ברמה של קישור מול קישור מאתר לאתר שממול. בתור מקדמי אתרים יש לכם בוודאי מגוון של אתרים טובים ורלוונטיים במגוון גדול של תחומים אז כדאי אולי לתת קישור בתחום מסויים מאתר שלכם שרלוונטי בתחום ולקשל קישור מאתר אחר (לא האתר אליו קישרתם) בתחום אחר לאתר אותו אתם מקמים בתחומו. בסופו של דבר אלו קישורים טובים שמגיעים מעמודים טובים רלונטיים וכמובן שאני סומך עליכם שתדעו אם הקישור שמוצע לכם מגיע מאתר טוב ואיכותי ובעל מיקומים בצורה כזו שהוא יהיה שווה משהו.

קניית קישורים

היום האינטרנט מוצף באפשרויות של קניית קישורים. אם זה מאתרים רלוונטיים או קישורים ממקומות שגוגל לא השתלט עליהם כמו סין או רוסיה. כמו שקראנו מקודם על הניסוי הרי שלכאורה קישורים מרוסיה ודמיהם עובדים אך ככל הנראה לא לאורך זמן ואני לא ממליץ להשתמש בהם בטח ובטח שלא לאתר של לקוחות שלכם. העונש שאתם יכולים לקבל כתוצאה מקישורי ספאם כאלה הוא העפה לגמרי מהאינדקס וכלל לא בטוח שתצליחו להחזיר את האתר לשם. כאשר מדובר באתר של לקוח הרי שתצטרכו במקרה הטוב לתת הסברים ללקוח ובמקרה הרע לשאת בתוצאות של תביעה מצד הלקוח. השימוש בקישורים כאלו נעשה בעיקר על ידי מומחים בתחום האפילייט שמעלים אתרים על ימין ועל שמאל לקדם את המצרים שלהם ואין להם בעיה שלאחר שלושה ארבעה חודשים בצמרת עמוד ראשון האתר שלהם יעוף מהתוצאות כי ממזמן הם הכניסו לשם כבר אתר חדש שלהם.

אתרי מאמרים

בעקבות עדכון פנדה המון אתרי מאמרים הוכרזו כחוות תוכן בעצם ואתרי מאמרים שאין להם שום ערך מוסף חוץ מהיותם פלטפורמה להעלאת תכנים במטרה של הוצאת קישורים. ההגיון אומר שאם אני מעלה מאמר איכותי ערוך ומסודר היטב ורלוונטי לתחומו אז הקישור הוא טוב. לעומת זאת אם באתר יש המון מאמרים ורובם לא איכותיים ומבט אחד עליהם זועק לשמיים ספאם הרי שכנראה הקישור ש"השגנו" מאותו אתר מאמרים לא שווה הרבה. יש הטוענים שבכל זאת כדאי לפעמים להיות שם עם מאמאר איכותי אחד אבל לא בתור דרך חיים לקידום האתר שלנו, הכוונה לא להתבסס על כך בבניית פרופיל הקישורים שלנו. חשוב מאד גם באיזה אתר מדובר והאם המאמר עובר בדיקה, עריכה והגהה של עורך תוכן באתר. כלל האצבע הוא מאד פשוט – אם אני מכניס מאמר באתר שכל ילד יכול להכניס לשם הרי שכנראה הוא לא שווה הרבה ואילו אם אני מכניס מאמר לאתר שכל מאמר בו נבדק ברצינות רבה, ולא כל מאמר בו משמש להוצאת קישורים אז כנראה שערכו קצת יותר גדול.

אתרי בלוגים

בשנתיים שלוש האחרונות פלטפורמות הבלוגים החינמיים בלוגיםכבשו כל פינה ופינה ברשת. מכייון שוורדפרס מעניקה לנו תבנית מוכנה של אתר בלוגים/מאמרים הרי שכל מקדם אתרים מתחיל פתח לעצמו איזה אתר בלוגים חינם, התחיל להפיץ אותו בין חבריו המקדמים ומכאן הדרך קצרה מאד לאתר בלוגים/ספאם. אני מודה שגם אני בזמנו פתחתי כזה אתר (עדיין עובד לדעתי 🙂 ). האם כדאי להוציא קישורים מאתר כזה? יש הטוענים (בעיקר לאחרונה ואחרי פינגווין ופנדה) שבשום פנים ואופן לא כדאי ואלו קישורי ספאם. לעומתם יש הטוענים כי אם אנחנו פותחים בלוג באתר מכובד ונחשב ברשת כמו  wordpress, blogger, blogspot ודומיהם ולא על אתר שיושב על איזה אחסון שיום עובד ויום לא, ואנחנו מתייחסים לבלוג שלנו כמו אל אתר אמיתי – זאת אומרת אופטימיזציה און סייט איכותית כולל טקסטים איכותיים ורלוונטיים, סידור נכון של הטקסטים, כותרות, כותרות משנה, היררכיה נכונה, מערך קישורים פנימי נכון, תמונות כולל אלטים ותגיות meta הרי שזהו בעצם אתר שיושב על סאב דומיין ואם יש לו ערך לגולשים וגולשים באמת יגיעו אליו ויקראו בו וכתוצאה מכך גם ימשיכו לגלוש עם הקישורים שנמצאים בו (חשוב מאד איך ומאיפה מוציאים את הקישורים החיצוניים וכמובן שלא רק לאתר המקודם שלכם)  הרי שאתר כזה הוא רלוונטי מאד. ממש אתר לווין קטן (או גדול).  אני חייב לציין שנתקלתי בזמן האחרון במקרים בהם תוצאות החיפוש של תחומים די תחרותיים הכילו אתרים כאלו במיקומים גבוהים כולל עמוד ראשון ואם גוגל חושב שהם רלוונטיים אז מי אני שאקבע שהם לא.

אתרי לווין

תקראו את כל מה שכתבתי בפסקה הקודמת על אתרי בלוגים ותעבירו את זה לכאן. היתרון כאן הוא שבאמת האתר יושב על דומיין משלו (ואם אתם מצליחים לקנות דומיין בעל וותק ומעמד בתחום זה מעולה), יושב באחסון אחר מהאתר שלנו (חשוב מאד לא לעשות את אתר הלווין על אותו אחסון של האתר המקודם שלנו). גם כאן כמו במקרה הקודם האתר יהיה רלוונטי רק במקרה ויש לו זכות קיום בתור אתר עם חיים משלו. זאת אומרת אוכלוסיית גולשים משלו ותכנים שנותנים ערך מוסף לגולש. מיותר לציין את התתיחסות לאתר שהוזכרה מקודם – אופטימיזציה וכולי'.

קישורים מפורומים

כרגיל גם כאן מילת המפתח היא רלוונטיות. קישוריםאם אתם נכנסים לפורום שעוסק בנושא פרחים ומוציאים קישור למוסך הרי ברור לכל שהקישור לא רלוונטי. נהפוך הוא אתם מגדילים את הסיכוי להיקלט ברדאר של גוגל ולקבל הודעה על קישורים לא טבעיים. הדרך מכאן ולעונש או סתם דרדור בתוצאות על ידי האלגוריתם היא קצרה מאד. כמו כן אם תכנסו לכל פורום ופשוט תוציאו קישור תחת אנקור טקסט ללא הודעה או קשר. לעומת זאת אם אתם מקדמים מוסך ונכנסים לפורום של מכוניות ותיקוני מכונית ומשתתפים פעילים תחת אותו יוזר בדיונים ומשם ממליצים על המוסך אותו אתם מקדמים עם קישור או אפילו רק עם אזכור שמו עם טלפון וכתובת הרי שזה קישור טבעי ביותר. לא חייבים תמיד להוציא קישור. גם אזכורים של אתר או עסק ברשת גורמים לו להיות מוכר בתחומו.

אינדקסים

פעם המון מקדמי אתרים היו רושמים את האתר בתמורה לקישור במאות אינדקסים ברחבי הרשת. כמו תחום אתרי הבלוגים גם כאן מאד קל לפתוח אתר אינדקסים וכל אחד פתח לעצמו אתר אינדקסים שרובם נהפכו לחוות קישורים וספאם. מומלץ לרשום את האתר רק לאינדקסים שנחשבים לברי סמכה בגוגל כמו 144 או האתר של דפי זהב. אינדקסים מומלצים נוספים הם כאלו שעוסקים רק בתחום מסויים ומוכרים ברשת. למשל באינדקס של מוסכים כדאי לרשום אתר של מוסך. זה יהיה אחלה מקום שאולי גם יכול להביא טראפיק לאתר. לאתר של פרחים למשל אין מה להרשם לאינדקס כזה. למרות הכל זה נחמד אבל לא הייתי ממליץ לכם לבנות על קישורים מסוג זה שידחפו את האתר שלכם בתוצאות.

אתרי bookmarks

עד לא מזמן היו להיט אך הדבר היחיד שטוב בהם זה אינדוקס מהיר לעמודים. אפילו בישראל. תכניסו עמוד חדש שאתם מעלים לאתר שלכם או אפילו אתר חדש לתפוז היט ותראו איך תוך 20 דקות עד חצי שעה העמוד/אתר מאונדקס בגוגל למעט מקרים ממש נדירים. (למשל עמוד באתר מוענש).

קישורים מאתרי וידאו

כיום בעידן שלהכין איזה סרטון תדמית לאתר שלכם לוקח כמה דקות וישנן המון תוכנות עריכה ואפקטים חינמיות וזמינות לכולם כדאי להעלות סרטוני תדמית לאתרים כאלו כגון youtube ודומיהם. קישורים אלו יתנו לכם גיוון, לא יקפיצו אתכם במיקומים אך קיים סיכוי רב שבמידה ויהיה לכם סרטון נחמד הוא יביא לכם טראפיק לאתר. הרי בשורה תחתונה כל עניין קידום האתר נעשה על מנת להביא טראפיק לאתר.

רשתות חברתיות רשתות חברתיות

המון דעות והמון דיונים בפורומים קובעים שהרשתות החברתיות כמו פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר יהיו המדד הגדול הבא בתחום קידום האתרים. יהיו או שהם כבר? זאת שאלת מיליון הדולר. אין ספק שמתישהוא בעתיד הסיגנלים מהרשתות החברתיות יהוו מדד מאד גבוה ואין ספק שהם מהווים כבר עכשיו מדד מסויים. המון שיתופים בכרטיסים של חברים הם הקישורים הכי טבעיים שיש. כמובן שגוגל תצטרך למצוא דרך לדעת שכל שיתוף הוא מכרטיס אמיתי ופעיל. יש כאלו שטוענים שכל העניין של הקמת רשת גוגל פלוס הוא לא בגלל שגוגל כל כך מעניינת ברשת חברתית שתתחרה בפייסבוק למטרת רשת חברתית אלא רק בשביל שבעתיד גוגל תוכל לדעת הכל על מה שהולך ברשת ולפיכך תוכל להעניק דירוגים לאתרים בהסתמך על השיתופים, דיבורים וקישורים מהרשתות החברתיות. בפועל כיום לפי דעתי רוב משתמשי גוגל פלוס הם מקדמי אתרים, אנשי שיווק באינטרנט או סתם כאלו שמנסים לשווק את המוצרים שלהם באינטרנט לבד. מה צופן העתיד? הנבואה ניתנה לשוטים. כמובן שבכל מקרה כדאי לפתוח פרופילים בכל הרשתות החברתיות וגם ציוצים בטוויטר בחשבון עם הרבה עוקבים ופעיל (פעיל לא רק בקישורים) גם יכול להועיל. הפרופילים הללו יתנו לכם (או שכבר נותנים? ) מימד של טראסט על ידי גוגל.

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל

קידום אתרים באינטרנט ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות – קידום אתרים אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני הוא קידום על ידי כתיבת מאמרים וכתבות, בלוגים וקישורים לאתרים שונים שכל הזמן יש לתחזק ולשכלל את כולם.קידום ממומן הוא קידום שניתן לעשות על ידי פרסום ממומן בגוגל. קידום אתרים נועד למטרה אחת בלבד – לקדם את האתר שלכם במנוע גוגל עד שיגיע לדף הראשון בקטגוריה שלכם. וכל זאת כדי להביא יותר גולשים לתוך האתר שבזמנם החופשי יהפכו ללקוחות משלמים.

קידום אתרים – עסק למקצוענים קידום ממומן בגוגל SEM

בשנים האחרונות הפך קידום אתרים לעסק מקצועי לכל דבר. אין מדובר עוד בכמה כתבות ומאמרים אלא באסטרטגיה שלמה שיש להבינה ולהוציאה לפועל באופן מושלם, וכל זאת כדי ליצור תנועה של גולשים לתוך האתר שלכם בזמן הקצר ביותר. מסתבר שלעלות על מפת האינטרנט במקום גבוה זה לא פשוט.

קידום ממומן – פרסום להגברת תנועת הגולשים

כמו בכל תחום אחר גם באינטרנט הפרסום עובד ומשתלם. פרסום העסק שלכם יגדיל את החשיפה שלכם לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם ויגרום ליותר גולשים להיכנס לאתר שלכם. הדבר יבנה לכם שם של מוכרים ומוכרים ואתם תתחילו ליהנות ממוניטין אינטרנטי גדול למדי. קידום אתרים בSEO7 יכול לעשות לכם את ההבדל בין פרסום יעיל ובין פרסום לשם הפרסום בלבד. כשאתם פונים לחברה שתעשה לכם קמפיין פרסומי באינטרנט עליכם לוודא שהם יכולים לספק לכם כמה אינדיקטורים לתהליך ולהצלחתו.

קידום ממומן בגוגל – למה לצפות? SEM - Search Engine Marketing

עליכם להיות עם אצבע על הדופק כל הזמן ולדעת מה קורה גם כשאתם ישנים בלילה. יש לדרוש דוח חודשי מפורט של פעולות הקידום ומידע נוסף אודות הקידום לפי תאריכים כדי שתוכלו לדעת בדיוק מה קורה כל הזמן בקמפיין שלכם. אל תסתפקו באמירות כלליות לגבי מה שנעשה עם הכסף שלכם, תדרשו להיות בעניינים כל הזמן. קידום אתר הוא כיום הפעולה המשמעותית ביותר עבור כל בעל אתר שמעוניין לחשוף את האתר שלא בפני מקסימום גולשים פוטנציאלים. על כן חשוב מאד שהתהליך יתבצע בצורה יסודית על ידי חברה מנוסה המציעה לכם גם שירות אישי.

קישורים מול רשתות חברתיות

רשתות חברתיות

אין ספק שהרשתות החברתיות חוללו מהפך בעולם האינטרנט. בישראל הייתה בתחילת הדרך הרשת הישראלית מקושרים שנמכרה יותר מאוחר לוואלה. כאשר משתמשים ישראלים התחילו להשתמש בפייסבוק בסביבות שנת 2007 הרשת סחפה אחריה המון גולשים וכיום היא הרשת החברתית המובילה בישראל ובעולם. יותר מאוחר יצאו לעולם טוויטר ואחרות. גם גוגל ניסתה להכניס את עצמה לשוק הרשתות החברתיות  בתחילה
רשתות חברתיותעם באזז הכושל ואחרי כן עם הרשת גוגל פלוס. כאשר גוגל פלוס יצאה לדרך היא יצרה הררי ציפיות והמון אנשים ניבאו כי סופה של פייסבוק קרב וגוגל תכבוש גם את השוק הזה. כמובן שגם זה לא קרה ובתחרות בין הרשתות עדיין ידה של פייסבוק על העליונה. מדוע גוגל כל כך רוצה להכנס לתחום? כנראה הרעיון הוא שבעידן של המון אתרי ספאם ברשת ובתוצאות החיפוש גוגל הגיעה למסקנה שאתרים שמוזכרים ברשתות חברתיות ( soical Networks)  בכמות גבוהה הם כנראה אתרים רלוונטיים ושאם הגולשים חושבים שהאתר מספיק מעניין כדי לשתף אותו אז כנראה שהוא צריך לקבל איזשהו ציון באלגוריתם על כך. יש האומרים שכבר עכשיו גוגל מתחשבת בתוצאות החיפוש שלה באזכורים בפייסבוק, טוויטר ועוד. גולשים שעושים חיפוש כאשר הם מחוברים לחשבון גוגל פלוס שלהם מקבלים תוצאות חיפוש חברתיות – למשל אם אתם מחפשים את הביטוי "אינסטלטור" ואחד החברים שלכם חיפש או ביקר באתר רלוונטי לתחום – הוא יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש שלכם.

קישורים חיצוניים

בשנים האחרונות כוחם של הקישורים החיצוניים לאתרים היה הגורם הגדול ביותר לקביעת דירוגו של כל אתר. כמובן שלא כל קישור היה שווה לקישור אחר אבל הקישורים היו משמשים כמעין המלצות על אתר או תוכן באתר וכך באותו היגיון של האזכורים ברשתות החברתיות גוגל התייחס לקישורים משיגים קישורים נכנסיםכאל הממליצים הכי טובים והמדד לקביעת דירוג של אתר. אם לאתר יש קישורים טובים וטבעיים מאתרים רלוונטיים ובעלי תוכן בתחום הרי שהקישור ייתן כוח לאתר המקושר. לאחרונה דובר רבות על קישורים ועל ירידה בערכם ואף נשלחו הודעות בכלי מנהל האתרים למנהלי אתרים על קישורים לא טבעיים שמקשרים לאתרים. בעבר היה נהוג שכל קישור הוא טוב לאתר מכיוון שאם הוא לא יועיל אז הוא גם לא יזיק. עכשיו גוגל כבר מתייחסת לקישורים גרועים ומורידה לאתרים בעלי קישורים כאלה דירוגים. היא יודעת לזהות את ההבדל בין קישורים גרועים לקישורים שנשלחים לאתר במסגרת התקפות ספאם יזומות – מה שנקרא קידום אתרים שלילי (negative seo). אז מה עושים? איזה קישורים נעשה לאתר אותו אנחנו רוצים לקדם? עדיין אין בעיה (נהפוך הוא) עם קישורים איכותיים. קישורים מאתרים רלוונטיים בעלי מיקומים בתחום הקידום. אם בעבר האנקור טקסט היה זהה ברוב המקרים הרי שחשוב מאד לגוון. הרי זה לא טבעי שכל הקישורים לעמוד מסויים באתר יצאו תמיד מאותה מילה.  ישנם עוד המון דרכים להשיג קישורים איכותיים אבל על כך נרחיב בפוסט שיוקדש להשגת קישורים.

קישורים מול רשתות חברתיות

אז מה עושים? מה עתיד קידום האתרים באינטרנט? התשובה היא גם וגם. כמו שאמר מאט קאטס בראיון לדני סאליבן מhttp://searchengineland.com בכנס SMX האחרון בסיאטל, שעדיין הקישורים בעלי ערך רב יותר מהרשתות החברתיות אבל בעתיד אולי הרשתות החברתיות יהיו חזקות יותר. אפשר לראות את הראיון :

[youtube]mXJylyR2Lc0[/youtube]

אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתרים

היום שאנחנו מחפשים, קuראים או שומעים על קידום אתרים אנחנו נתקלים בדרך כלל בהמון כתבות על קישורים ובמיוחד לאור מה שקורה עכשיו עם כל העדכונים בגוגל עדכון פינגווין ועדכון פנדה החדש מהיום (26.6.2012). אז לפעמים בדרך כלל אצל מי שחדש בתחום אנחנו די שוכחים דבר חשוב מאד – אופטימיזציה פנימית לאתרים, מה שנקרא אופטימיזציה ON-SITE לאתרים שאנחנו מקדמים. אם אתם מחפשים מדריך רשמי של גוגל לאופטימזציה למתחילים אתם יכולים להוריד את קובץ הPDF שלהם מכאן.

בעידן בו גוגל מחפש אחר האתרים בעלי התכנים שנותנים תועלת לגולש, אתרים מעניינים ובעלי תוכן איכותי חשוב מאד להקפיד שהתוכן (בהנחה שהבנו כבר שצריך להיות איכותי ובעל ערך מוסף) יהיה גם מסודר בצורה טובה ונגישה לגולש. לא עוד גושי טקסט המוניים אלא תוכן מסודר בפסקאות עם תמונות מתאימות וכותרות ובעל היררכיה מתאימה בתוכן. התוכן חייב להיות מעניין ולא משעמם את הגולשים. אם התוכן גרוע בכל מקרה הגולשים לא יישארו בעמוד או באתר ומכיוון שגוגל יודע על כך זה יכול לפגוע בתוצאות הדירוג ובערך האתר שלכם.

בואו נשים דגש על כמה דברים בסיסיים שלפעמים נראים כפשוטים אך הם בעלי חשיבות עצומה בקידום כל אתר. ללא הדברים האלו שמהווים בסיס גם כל מבנה הקישורים האיכותיים שתשימו לא יעזרו לכם להתברג במיקומים גבוהים בתחומים תחרותיים.

תגיות TITLE

תגיות TITLE באתר צריכות להיות רלוונטיות לתחום הקידום אך אם זאת גם כאלו שימשכו את הגולשים להיכנס לאתר התוצאות החיפוש בגוגל. אם אני מחפש בגוגל עבור מוצר שאני מתעניין בו והתוצאה הראשונה תהייה עם TITLE משעמם או לא מושך והשנייה תהיה עם TITLE איכותי ומוכר הרי שרוב הסיכויים הם שאדלג על התוצאה הראשונה ואכנס ישר לאתר השני. חבל לעשות המון מאמצים לקידום אתר באינטרנט, להגיע לתוצאות יפות במיקומים ואז לגלות שיחס ההמרה של לחיצות לאתר שלי לעומת החשיפות בתוצאות החיפוש הוא נמוך מאד.

HTML Code

תגית DESCRIPTION

תגית DESCRIPTION באה לתת את התיאור שנמצא בתוצאות החיפוש מתחת לTITLE. כמו שרשמנו לגבי התגית הקודמת גם כאן חשוב מאד להכניס תיאור תמציתי ומדויק שיגרום לאנשים להיכנס לאתר.  כמו שרשמנו מקודם חבל להגיע לתוצאות ולא לקטוף את פירות העבודה הקשה.

תגיות  KEYWORDS

כיום לתגית זו אין כמעט השפעה על תוצאות החיפוש בגוגל. בעבר אנשים היו דוחפים שם עשרות מילות חיפוש אותן קיוו שיתפסו איכשהו שתוצאות החיפוש של הביטויים האלו. בגוגל עלו מההר מאד על התרגיל והפסיקו להתייחס לתגית (ספאם) הזו.

 Friendly URL

עד לא מזמן הייתה נהירה אחרי דומיינים בעברית ותחרות עליהם בביטויים חזקים. כיום ישנם ויכוחים בקרב מקדמי האתרים עם הדומיינים האלו עוזרים או לא. יש לציין שבתחילת הדרך שהם רק יצאו לשוק החופשי אכן אתרים עם דומיינים כאלו קפצו בתוצאות החיפוש אך לאחר תקופה חזרו למקומם הטבעי בהתאם לכל הפרמטרים של האלגוריתם. כמו כך גם עם השמות עמודים בעברית – Friendly Url. בהמון אתרים עדיין נוהגים לתת לעמודים את שמות מילות המפתח המקודמות ובחלק ממערכות הCMS (אפילו בוורדפרס) כתובות העמודים נלקחות הצורה אוטומטית מהטייטלים שלהם. יש אומרים שזה מועיל לקידום אך אנחנו נתקלים בבעיה אחת עם זה – הבעיה הידועה של השפה העברית. כידוע הדפדפן מקודד את האותיות בעברית ולכן כתובות אתרים יפות ונקיות נראות פתאום כך :

שיווק באינטרנט

שזה בעצם :

שיווק באינטרנט

ישנם גם אתרים כגון אתרי סימניות ואחרים שלא נותנים לכם להכניס קישור לכתובת כל כך ארוכה.

כותרות H1, H2, H3

כותרות הן אחד הדברים החשובים ביותר בעיני באופטימיזציה הפנימית של אתר. סידור נכון ומשכיל של כותרות בהתאם לפסקאות ולהיררכיה של התוכן בעמוד עוזרות מאד לקידום וגוגל אוהב מאד עמודים שמסודרים בפסקאות וכותרות. כותרות צריכות להיות רלוונטיות ולא רק צמודות לביטוי המקודם ולא לעשות דף ספאמי של כותרות כי אז זה רק מזיק למשל עמוד בעל כותרות :

H1 הדברה

H2 הדברה במרכזmeta tags

H2 הדברה בתל אביב

H2 הדברה ברמת גן

H2 הדברה בגבעתיים

H2הדברה ברמת אביב

 וכן הלאה. עמוד כזה הוא ספאם והכותרות לא נראות טבעיות ובצדק בעיני גוגל.

Alt Text

כידוע גוגל מאד אוהב שיש תמונות באתר אך עדיין לא יודע להבין מה יש בתמונה. כדי לעזור לו להבין מה יש בתמונה רצוי להוסיף לתמונות תגיות מסוג Alt Text. כמו בכותרות רצוי לתת שמות רלוונטיים לתמונות אך לא לעלות 10 תמונות בעמוד ולתת לכולן את אותה תגית Alt Text זהה.

עדכון פינגווין

מקדמי אתרים בהיסטריה ?

אני לא חושב שיש מקדם אתרים שקם היום (25/4/2012) ולאחר בדיקת מיקומים יומית או קבלת דוח מיקומים של האתרים לא קיבל חצי התקף לב.  מאז שאנחנו מתעסקים בתחום השיווק באינטרנט (המון שנים) לא זכור לנו שינוי כזה שפעל ישר גם על התוצאות בגוגל ישראל. אפילו השינויים שנעשו שעדכון פנדה עשה עלייה לישראל לא היו כל כך רבים. גוגל פרסמו פוסט על ידי מאט כץ לגבי השינוי באלגוריתם יום לפני. תוכלו לקרוא עליו כאן.

שינויים בקידום אתרים ?

אז מה היה לנו בעצם? מה השינויים שנעשו? היום כבר נכתבו עשרות פוסטים באתרים של מקדמי אתרים (אז החלטנו גם לכתוב אחד… 🙂 ) ועשרות דיונים של מיטב מוחות בקידום בישראל ובעולם. ברמת בעיקרון העדכון היה אמור להעיף אתרים עם תוכן לא טוב או בעלי אופטימיזצית יתר באתר אך למעשה היו הרבה אתרי ספאם שלמרבה הפלא הרוויחו ממהלך של גוגל ועלו בתוצאות. היו לי גם אתרים בתחומים תחרותיים שהרוויחו מהמהלך ומכיוון שכמה וכמה אתרים שהיו לפניהם עפו להם אז האתרים האלו קיבלו מיקומים טובים. קשה עדיין לשים את האצבע ולומר מה הסיבות לשינויי המיקומים של כל אתר אבל היו המון המון שינויים. במיוחד בתחומים תחרותיים. יש לי אתר אחד בביטוי תחרותי שהיה ממוקם בין מקום 1 ל 4  במשך יותר משנה. היום הוא עף למקום 17 ולמרבה הפלא למקום 20 נכנס אתר לווין שבניתי לו פעם ובכלל שכחתי ממנו עם עמוד אחד וטקסט רלוונטי של .50 מילים וקישור יוצא מהטקסט אל האתר שירד במיקומים. לאתר הלווין לא נעשו קישורים חיצוניים שמקשרים אליו. קצת מוזר הגוגל הזה לפעמים :).

אז מה עושים ?
עדכון פינגווין בגוגל

כרגע מומלץ לא להשתגע יותר מידי ולא לעשות יותר מידי. כדאי לחכות כמה ימים ולראות אולי האתרים יחזרו לתוצאות. כדאי לבדוק אם יש לכם הודעות על קישורים לא טבעיים בכלי מנהל האתרים של גוגל. כדאי לעבור על כל העמודים של האתרים שקיבלו ירידות כולל העמודים הפנימיים ביותר ולבדוק את האופטימיזציה שלהם, שאין יותר מידי מילות מפתח לאורך כל האתר, לבדוק קישורים חיצוניים שהכנסנו לאחרונה, לבדוק שאף אחד לא העתיק מאיתנו תכנים (באמונה שכל התכנים שלכם מקוריים 🙂 ) ועוד. שמתי לב שאתרים שיש להם תוכן איכותי ופרופיל קישורים טבעי ואיכותי, בעלי ותק של קידום טוב לא נפגעו מהעדכון.

קידום אתרים מקצועי

קידום אתרים מקצועי

קידום אתרים מקצועי חשוב ביותר לכל בעל עסק רציני. סודות קידום האתרים המקצועיים נמצאים אצל אנשים שמתעסקים בתחום בתור מקצוע ויודעים מה כדאי לעשות ומתי לכל אתר. נכון שתמצאו כל מיני פורומים ואתרים בסגנון "עשה זאת בעצמך" שמספרים לכם שתוכלו לקדם את האתר שלכם לבד. נכון שאולי בתחומים לא תחרותיים תצליחו לפעמים לקדם קצת אבל בוודאי שלא בתחומים תחרותיים ומכניסי כסף לבעלי האתר.

קידום אתרים – ממה להיזהר ?

מנוע החיפוש של גוגל בוחר את תוצאות החיפוש במונח מסויים לפי מה שהאלגוריתם המפורסם מחליט שזהו האתר הרלוונטי ביותר באותו ביטוי וכן הלאה. אתרים אמורים להיות בנויים וכתובים לגולש ולא למטרות קידום. לגוגל יש כל מיני עונשים ופילטרים באלגוריתם שהוא מפעיל. מקדם אתרים לא מקצועי או חובבני (מישהו שמנסה לקדם לבד בבית) והתוצאה יכולה להיות שהאתר פשוט יתקל בפילטר ויעוף כמה וכמה עמודים בתוצאות החיפוש או במקרה הגרוע יותר האתר עלול לעוף לגמרי מתוצאות החיפוש. פעם קראו לזה "ארגז חול" והיום זה נקרא פשוט לעוף מהאינדקס של גוגל. כאשר קורה מקרה כזה אז בעל האתר או המקדם החובבן בוודאי לא ידעו איך להוציא את האתר מהעונש או מהן הסיבות לכך שאתר נמצא בעונש. לעומת זאת מקדם אתרים מקצועי לא יפול לפח הזה מראש.

אתר בעונש – מה עושים ?  קידום אתרים מקצועי

כאשר האתר נפל לפילטר מסויים או כמו שאמרנו במקרה הגרוע יותר עף לגמרי מהאינדקס אתם ניצבים בפני בעיה. בדרך כלל כאן בעל האתר כבר יפנה לחברת קידום אתרים רצינית ומקצועית. אבל איך אומרים? סוף מעשה במחשבה תחילה. המחיר שמקדם אתרים מקצועי יקח (ובצדק) על אתר בעונש לעומת אתר נקי ללא עבר בעייתי בגוגל הוא הרבה יותר גבוה. גם היציאה מהעונש או דילוג ממצב פילטר הוא הרבה יותר קשה כי למקדם קשה לדעת מהן הפעולות שהמקדם החובבן ביצע. בדרך כלל לגבי פילטרים יעשו בדיקות פנימיות לאתר אם הוא עובר על הכללים של גוגל כגון – ספאם, הכפלות תוכן באתר ומול אתרים חיצוניים, אופטימיזציה פנימית של האתר ועוד. בדרך כלל סידור של הדברים האלו בצורה רצינית ומקצועית יוציא את האתר מרוב הפילטרים.

לסיכום אנו ממליצים שאם החלטתם כבר שאתם צריכים קידום לאתר אינטרנט שלכם רצוי שתפנו לחברה מקצועית בעלת הישגים מוכחים בקידום אתרים.

אנחנו בצוות SEO7 קידום אתרים נשמח לעזור לכם ולייעץ לכם בחינם ללא כל התחייבות מצידכם.

מה זה קידום אתרים ?

מה זה קידום אתרים

מה זה קידום אתרים? המון אנשים נחשפים לביטוי ולמי שלא בא מהתחום זה נשמע משהו נחמד, הם יודעים שמשהו אמור להתקדם אבל לא מבינים באמת את המשמעות של קידום אתרים. למען האמת קידום אתרים הוא בדיוק מה שהוא – קידום אתרים. בעצם קידום אתרים בגוגל כי כיום כתשעים אחוז מהחיפושים ברשת האינטרנט בישראל נעשים במנוע החיפוש של גוגל. בעל עסק שרוצה שלקוחות יגיעו אליו בימינו חייה להיחשף באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט.

אז מה זה קידום אתרים? מה זה קידום אתרים

התחום מחולק בעצם ל2 חלקים – פנימי וחיצוני. החלק הפנימי מדבר על אופטימיזציה לאתר. התאמתו למנוע החיפוש של גוגל על ידי סידור של כל מיני פרמטרים שיתאימו לכללים של מנוע החיפוש ולאלגוריתם של גוגל (אלגוריתם שמשתנה כל הזמן ומקדם אתרים מקצועי חייב להיות עם היד על הדופק כל הזמן). התאמת כותרות, מניעת הכפלת תכנים, דאגה לתוכן איכותי ורלוונטי ומסודר בצורה ידידותית ונוחה לגולש, תגיות כתובות בצורה נכונה, דפי אתר וקודים רשומים ובנויים בצורה נכונה, תמונות טובות, טייטלים, אלטים ועוד ועוד דברים קטנים שלפעמים עושים את ההבדל. בשורה התחתונה האתר אמור להיות בנוי עבור הגולש ולא עבור גוגל. האתר צריך לתת ערך מוסף לגולש. (דרך אגב אתרים איכותיים עם תכנים מעולים מקבלים קישורים טבעיים מגולשים שממליצים עליהם).

החלק החיצוני של עבודת קידום האתרים מדבר בעצם על קישורים רלוונטיים ואיכותיים לאתר. לא כל קישור תורם לערך האתר במנוע החיפוש ולאחרונה דובר רבות בשיחות בין מקדמי האתרים מחברות שונות ובפורומים על הנושא של התקפות קישורים שליליים לאתרים. מה זה אומר? שכל מיני מקדמים / בעלי אתרים מתחרים והשד יודע מי משתמשים בתוכנות רובוטים ליצירת אלפי קישורים ממקורות שליליים ותחת אנקור טקסט (מילת המפתח שיוצאת עם הקישור) עם מילים שליליות כגון מילים של הימורים או מיניים – מה שנקרא שכונה רעה בלשון האינטרנט. סופר על אתרים שהיו בעמוד ראשון בביטוי "קידום אתרים" ושבעקבות התקפות כאלה ירדו חזק במיקומים. נחזור לעניין – חשוב לבנות לאתר שלנו קישורים טובים ורלוונטיים ממקומות איכותיים שמדברים על התחום שלנו – מאתרי לווין, בלוגים, חילופי קישורים. הקישורים הטבעיים הם הקישורים הכי טובים בעיני גוגל.

בשורה התחתונה מה זה קידום אתרים בעצם ? קידום אתרים זה לעשות את האתר טוב יותר, להשיג לו קישורים איכותיים ורלוונטיים ולא סתם מאיזה אתר מאמרים זניח, לגרום לכך שהאתר ישותף בצורה טבעית על ידי משתמשים רבים ברשתות החברתיות ועל ידי כך האלגוריתם של גוגל מבין שהאתר שלנו רלוונטי ומעדיף להציג אותו במקומות הגבוהים יותר בתוצאות החיפוש ומכאן המושג – קידום אתרים.