[ פינגווין - seo7

פינגווין

פינגווין - SEO7



פינגווין



פינגווין



עדכון פינגווין חדש 5.10.2012

פינגווין תוקף שוב

עולם כמנהגו נוהג וגוגל ממשיכה עם העדכונים של השנה האחרונה והפעם עדכון פינגווין נוסף בתאריך 5.10.2012 כפי שצייץ מאט קאטס בטוויטר שלו.העדכון אמור להשפיע על 0.3% מתוצאות החיפוש באנגלית אבל משפיע גם על תוצאות החיפוש בשפות אחרות וכן…. גם בעברית.

מאט קאטס מצייץ על עדכון פינגווין

אז מה היה לנו בעצם

מאז התאריך 26.4.2012 שייזכר לעד אצל מקדמי האתרים למיניהם כיום שבו יצא לראשונה עדכון פינגווין הראשון? אחרי קריאה מעמיקה בכל פורום אפשרי קשה מאד למצוא מקרים אמיתיים של חילוץ אתרים לאחר שנענשו מפינגווין. ישנה דוגמה אחת גדולה מהעולם על אתר שעף מהמיקומים בעדכון הראשון והצליח לחזור. המקרה די מפורסם. אפשר לקרוא עליו כאן. במקרה המדובר – wpmu.org אתר של חברה גדולה מאד שמספקת בין היתר תבניות לאתרי וורדפרס. כמו שכל מי שמתעסק בבניית אתרי וורדפרס בהמון תבניות יש בתחתית קישור לאתר של ספק התבנית. מכיוון שהיו לאתר מיליוני קישורים מהתבניות הם כנראה פגעו המאתר וגוגל ככל הנראה ראה בכך תרמית קישורים.

מה הם עשו כדי לצאת מהמצב?

  • הסירו את קישורי הפוטר מכל התבניות שלהם שמפוזרות במיליוני אתרים ברחבי הרשת.
  • שינו את מערך הקישורים הפנימיים בתוך האתר.
  • ניקו עמודים לא מתאימים ודפים כפולים גם באמצעות שימוש טוב יותר בתגית קנוניקל כך שירדו להם רוב מקרי השגיאות בגישה לאתר.
  • העלו מפת אתר חדשה ומעודכנת לאחר שבישנה היו קישורים שכבר אינם.
  • שינו תגיות שהיו כפולות לכל מיני עמודים באתר.
  • המשיכו לבנות לאתר קישורים טבעיים ולדאוג לשיתופים רבים ברשתות החברתיות.
  • הורידו קישורים מאתרים שחשבו שבעיני גוגל הם אתרים ספאם או סתם אתרים ללא חשיבות.
  • השקיעו בפרסום שהביא לאתר תנועת גולשים (אם כי הרבה פחות ממה שהיה לפני העדכון).

תוך כחודש בתאריך 26.5.2012 האתר קיבל בחזרה מיקומים וכניסות. בקישור שלמעלה אפשר לראות גראף נתונים מתוך גוגל אנליטיקס של האתר עם הכניסות.

האם ניתן לחזור לאחר פגיעה מעדכון פינגווין ?

מדובר כאן במקרה די נדיר יחסית ויש כאלו שטוענים שניתן לייחס אותו לכך שכאן באמת מדובר באתר גדול ושכל בר דעת שרואה אתו יבין שלא מדובר באתר ספאם ולכן החזרה המהירה למיקומים שאכן מתאימים לאתר שכזה. אם תריצו חיפוש בגוגל לביטוי "penguin recovery" תקבלו תוצאות רבות. בחלקן ישנם טייטלים שמצביעים על תרופות פלא. על מה לעשות כדי להחזיר את האתר שלכם לאחר פגיעה בעדכון פינגווין. מצד שני קיימות המון תוצאות שטוענות שכל האתרים שמציעים את הפתרונות למה לעשות לאחר פגיעה בעדכון כדי לחזור למיקומים הקודמים הם בעצם שקריים ולא נכונים. בהמון מקרים אומרים שאם ניסית לעשות את כל הדברים האלו ולא הצלחת כבר יותר טוב להתחיל את הכול באתר חדש עם דומיין חדש.

האם לשלוח לגוגל הודעה לאחר שהסרנו קישורים רעים לאתר ?

בגוגל אומרים שמכיוון שעדכון פינגווין הוא אלגוריתם ולא עונש אז אין טעם לשלוח ושבעדכון הבא ייבדק האתר שוב ואם הוא ימצא למתאים למיקומים טובים יותר אז הוא יקבל דירוגים טובים יותר באופן אוטומטי. לפי מה שקראת עדכון פינגווין מתרחש פעם בחודש ואז ישנם שינויים בדירוגים.

מעניין מה יהיה השם של העדכון הרציני הבא של גוגל. ברחבי הרשת כבר רצים בדיחות רבות על כך שככל הנראה העדכון יהיה קרוי של שמה של חיה שמתחילה באות P אחרי פנדה ופינגווין.

לסיום מקדם אתרים טוב חייב להיות מעודכן וראות את העתיד, לנסות ולהבין מה קורה ומה יקרה וכמובן לעשות ניסויים שוב ושוב (לא על אתרי לקוחות כמובן). כל עוד קיים אלגוריתם תמיד אפשר למצוא מה צריך כדי להיות בדירוגים הגבוהים בתוצאות החיפוש. כל עוד לאתר שלכם יש ערך מוסף עבור הגולשים ולא רק עבור הקידום אז אתם בדרך הנכונה…. 🙂

הבריחה מקישורים או העולם לאחר עדכון פינגווין

העולם אחרי עדכון פינגווין

עדכון פינגווין שנכנס בסערה אל עולם החיפושים של גוגל עורר מהומות בעולמם של מקדמי האתרים למיניהם. כמות הפוסטים שנכתבו בעקבותיו עצומה, אין ספור דיונים ברשת בכל פורום אפשרי, החלפות מילילים ודיונים סוערים בחברות הSEO. מה עושים? ישנם המון דעות אבל מכנה משותף לכולם : קישורים גרועים. מה זה קישורים גרועים? איך ניתן להגדיר קישור כגרוע? לאנשי SEO קשה ללכת נגד האמונה והדת קישוריםשלהם – דת הקישורים. לפעמים אולי נדרש להסיר קישור ששמתם בעבר ובתקופתו הוא היה אולי מאד רלוונטי והיום גוגל מגדירה אותו כספאם. איך נדע? האם להסיר ? האם להשאיר את הקישור? הדבר שקול אולי להשקעה כספית שעשיתם בעסק או מניה שהניבה לכם המון רווחים בעבר אך עתה אולי היא מתחילה להכנס להפסדים או להרוויח ממש קצת עם מגמת ירידה בולטת. תמכרו את המניה או העסק? תמיד צריך לדעת לצאת גם מעסק או למכור מניה שעדיין מניבה רווחים בזמן הנכון. אך האם גם בקישורים זה כך? יש הטוענים שאולי עדיף פשוט להשיג קישורים איכותיים ולהגדיל את משקלם בפרופיל הקישורים ולהשיג איזון חיובי. יש הטוענים שאחד הסיבות לפגיעה על ידי קישורים בפינגווין היא חזרה על אנקור טקסט קבוע לעמוד/אתר. הרי ברור לנו שאם לאתר מסויים יש פרופיל קישורים שכל הקישורים יוצאים מאותה מילה אז הדבר לא טבעי. ומה שבעיניים שלנו נראה לא טבעי אז תהיו בטוחים שהעכבישים והאלגוריתם של גוגל לא יפספסו את זה גם. אני מכיר חברות קידום אתרים שבדיונים שלהם בחדרי הישיבות (וכמו שציינו בזמן האחרון יש המון המון דיונים לחוצים) החליטו לא לעשות קישורים יותר בכלל. האם זהו צעד הגיוני? האם אתר חדש יכול להתקדם ברשת ללא קישורים? הרי מאט קאטס בעצמו בראיון לדני סאליבן בכנס SMX האחרון אמר שלא כדאי להספיד עדיין את הקישורים והם עדיין מדד חשוב בקביעת תוצאות הדירוג. אחת הדוגמאות שמביאים הטוענים להפסקת קישורים כרגע היא עלייה בדירוגים של אתרים שלא נעשתה להם עבודת קישורים בחודשים האחרונים. האם זו אחיזת עיניים? יכול להיות שיש מצב שאלו אתרים שלא הוענשו או נפגעו מעדכון פינגווין ואין להם קישורים שנחשבים ללא איכותיים והם התקדמו בתוצאות בגלל שאתרים אחרים נפגעו. יכול להיות שאותם אתרים היו עולים יותר בדירוג אילו בזמן הזה היתה נעשית עבודה של השגת קישורים איכותיים.

מהו קישור איכותי?

איך נגדיר קישור איכותי? ברמת העיקרון קישור איכותי היכן נמצאים קישורים איכותייםהוא קישור טבעי מעמוד רלוונטי לנושא הקידום שלנו. אם אנחנו מקדמים "הובלות" למשל ונקבל קישור מעמוד חזק שנמצא בתוצאות החיפוש של הביטוי בעמוד ראשון/שני הרי שאין כל ספק שזהו קישור איכותי. אבל האם קישור מבלוג הוא איכותי? יש דיונים וויכוחים רבים על שנושא כרגע. אתמול הובא לידיעתי על ידי אורי גולן מאתר SEORI על ניסוי שנערך לאחרונה בביטוי תחרותי בשוק הישראלי. הניסוי עדיין סודי ומעטים היודעים אודותיו לכן כרגע לא אחשוף את הביטוי והתחום ומי עשה את הניסוי אבל מה שכן ראיתי במו עיני. הביטוי בתחום שלאחרונה עבר טלטלות קשות במיקומים ואתרים נזרקו מעמוד ראשון מידי יום ועפו למקומות נידחים אי שם בתוצאות החיפוש של גוגל נכנס תוך שבועיים של עבודת קישורים מאומצת הישר לעמוד ראשון. ככל הנראה נקנו עבורו כל מיני קישורים מרוסיה שרובכם תגדירו אותם כספאם. אבל העובדה הקיימת היא שאתר שנראה כבלוג סתמי של פוסטים, לא בעל יותר מידי תוכן ובטח לא איכותי נמצא בעמוד ראשון. אז השאלה שנשאלת ביא האם הקישורים האלו טובים? מצד אחד עובדה מוכחת שכרגע בם עובדים. מצד שני לכו תדעו לכמה זמן הם יחזיקו מעמד.

לקריאה על סוגי הקישורים הקיימים, חלקם השתמשנו בעבר ובחלקם אנחנו משתמשים עוד היום לחץ כאן

סוגי קישורים

בואו נעבור על סוגי הקישורים הקיימים שרובנו היינו משתמשים בהם (או לא) בעבר ואולי היום. אני לא ממליץ או שולל שימוש בכל סוג של קישור מהרשימה כאן, השימוש הוא על דעתכם בלבד אבל הנה הסקירה.

קישורים טבעיים

קישורים שנעשו על ידי גולשים אמיתיים שהצביעו לאתר שלכם. כן אני יודע שישר יש את אלו שיקפצו בראש ויחשבו שהם יכולים לעשות בעצמם קישורים  "טבעיים". כאן אני מדבר על קישורים שבאמת נעשו על ידי גולשים שהתרשמו מהתוכן באתר שלכם והחליטו ששוה לשתף את זה באתר שלהם, בבלוג שלהם, בכרטיס שלהם ברשתות החברתיות או סתם בדיון מעמיק בפורום כלשהוא. הדרך להשיג קישורים כאלו היא פשוט לדאוג לתוכן איכותי ומעניין באתרכם. לנסות להכניס עניין. למצוא את הנקודה המעניינת שאין לאתרים אחרים בתחום. לתת לגולשים סיבה לקרוא דווקא אצליכם. מתי שיהיה לכם תוכן כזה הרי שהקישורים הטבעיים והשיתופים לעמוד שלכם יגיעו מהר מאד.

אתרים רלוונטיים

קישורים מאתרים רלוונטיים בתחומכם. איך נגדיר רלוונטיות? האם כל עמוד שיש לו טייטל "הובלות ****" יהיה רלוונטי להוצאת קישור לקידום הביטוי "הובלות" ? בדרך כלל נגדיר רלוונטיות לאתרים או עמודים שגוגל מחשיב כרלוונטיים בתחום הקידום, זאת אומרת בעלי מיקומים בתוצאות החיפוש בביטוי המדוייק או באחד הביטויים הקרובים אליו. אם אני מקדם הובלות ומקבל קישור מאתר שנמצא בעמוד ראשון בביטוי "חברת הובלות" זהו קישור מאתר רלוונטי.

החלפת קישורים קישורים SEO

החלפות קישורים נעשות יותר מסובכות לאחרונה. אם יש לכם דרך להשיג קישור על ידי החלפה מאתר רלוונטי בתחום זהו קישור מבורך אך עדיף לא לעשות את ההחלפה ברמה של קישור מול קישור מאתר לאתר שממול. בתור מקדמי אתרים יש לכם בוודאי מגוון של אתרים טובים ורלוונטיים במגוון גדול של תחומים אז כדאי אולי לתת קישור בתחום מסויים מאתר שלכם שרלוונטי בתחום ולקשל קישור מאתר אחר (לא האתר אליו קישרתם) בתחום אחר לאתר אותו אתם מקמים בתחומו. בסופו של דבר אלו קישורים טובים שמגיעים מעמודים טובים רלונטיים וכמובן שאני סומך עליכם שתדעו אם הקישור שמוצע לכם מגיע מאתר טוב ואיכותי ובעל מיקומים בצורה כזו שהוא יהיה שווה משהו.

קניית קישורים

היום האינטרנט מוצף באפשרויות של קניית קישורים. אם זה מאתרים רלוונטיים או קישורים ממקומות שגוגל לא השתלט עליהם כמו סין או רוסיה. כמו שקראנו מקודם על הניסוי הרי שלכאורה קישורים מרוסיה ודמיהם עובדים אך ככל הנראה לא לאורך זמן ואני לא ממליץ להשתמש בהם בטח ובטח שלא לאתר של לקוחות שלכם. העונש שאתם יכולים לקבל כתוצאה מקישורי ספאם כאלה הוא העפה לגמרי מהאינדקס וכלל לא בטוח שתצליחו להחזיר את האתר לשם. כאשר מדובר באתר של לקוח הרי שתצטרכו במקרה הטוב לתת הסברים ללקוח ובמקרה הרע לשאת בתוצאות של תביעה מצד הלקוח. השימוש בקישורים כאלו נעשה בעיקר על ידי מומחים בתחום האפילייט שמעלים אתרים על ימין ועל שמאל לקדם את המצרים שלהם ואין להם בעיה שלאחר שלושה ארבעה חודשים בצמרת עמוד ראשון האתר שלהם יעוף מהתוצאות כי ממזמן הם הכניסו לשם כבר אתר חדש שלהם.

אתרי מאמרים

בעקבות עדכון פנדה המון אתרי מאמרים הוכרזו כחוות תוכן בעצם ואתרי מאמרים שאין להם שום ערך מוסף חוץ מהיותם פלטפורמה להעלאת תכנים במטרה של הוצאת קישורים. ההגיון אומר שאם אני מעלה מאמר איכותי ערוך ומסודר היטב ורלוונטי לתחומו אז הקישור הוא טוב. לעומת זאת אם באתר יש המון מאמרים ורובם לא איכותיים ומבט אחד עליהם זועק לשמיים ספאם הרי שכנראה הקישור ש"השגנו" מאותו אתר מאמרים לא שווה הרבה. יש הטוענים שבכל זאת כדאי לפעמים להיות שם עם מאמאר איכותי אחד אבל לא בתור דרך חיים לקידום האתר שלנו, הכוונה לא להתבסס על כך בבניית פרופיל הקישורים שלנו. חשוב מאד גם באיזה אתר מדובר והאם המאמר עובר בדיקה, עריכה והגהה של עורך תוכן באתר. כלל האצבע הוא מאד פשוט – אם אני מכניס מאמר באתר שכל ילד יכול להכניס לשם הרי שכנראה הוא לא שווה הרבה ואילו אם אני מכניס מאמר לאתר שכל מאמר בו נבדק ברצינות רבה, ולא כל מאמר בו משמש להוצאת קישורים אז כנראה שערכו קצת יותר גדול.

אתרי בלוגים

בשנתיים שלוש האחרונות פלטפורמות הבלוגים החינמיים בלוגיםכבשו כל פינה ופינה ברשת. מכייון שוורדפרס מעניקה לנו תבנית מוכנה של אתר בלוגים/מאמרים הרי שכל מקדם אתרים מתחיל פתח לעצמו איזה אתר בלוגים חינם, התחיל להפיץ אותו בין חבריו המקדמים ומכאן הדרך קצרה מאד לאתר בלוגים/ספאם. אני מודה שגם אני בזמנו פתחתי כזה אתר (עדיין עובד לדעתי 🙂 ). האם כדאי להוציא קישורים מאתר כזה? יש הטוענים (בעיקר לאחרונה ואחרי פינגווין ופנדה) שבשום פנים ואופן לא כדאי ואלו קישורי ספאם. לעומתם יש הטוענים כי אם אנחנו פותחים בלוג באתר מכובד ונחשב ברשת כמו  wordpress, blogger, blogspot ודומיהם ולא על אתר שיושב על איזה אחסון שיום עובד ויום לא, ואנחנו מתייחסים לבלוג שלנו כמו אל אתר אמיתי – זאת אומרת אופטימיזציה און סייט איכותית כולל טקסטים איכותיים ורלוונטיים, סידור נכון של הטקסטים, כותרות, כותרות משנה, היררכיה נכונה, מערך קישורים פנימי נכון, תמונות כולל אלטים ותגיות meta הרי שזהו בעצם אתר שיושב על סאב דומיין ואם יש לו ערך לגולשים וגולשים באמת יגיעו אליו ויקראו בו וכתוצאה מכך גם ימשיכו לגלוש עם הקישורים שנמצאים בו (חשוב מאד איך ומאיפה מוציאים את הקישורים החיצוניים וכמובן שלא רק לאתר המקודם שלכם)  הרי שאתר כזה הוא רלוונטי מאד. ממש אתר לווין קטן (או גדול).  אני חייב לציין שנתקלתי בזמן האחרון במקרים בהם תוצאות החיפוש של תחומים די תחרותיים הכילו אתרים כאלו במיקומים גבוהים כולל עמוד ראשון ואם גוגל חושב שהם רלוונטיים אז מי אני שאקבע שהם לא.

אתרי לווין

תקראו את כל מה שכתבתי בפסקה הקודמת על אתרי בלוגים ותעבירו את זה לכאן. היתרון כאן הוא שבאמת האתר יושב על דומיין משלו (ואם אתם מצליחים לקנות דומיין בעל וותק ומעמד בתחום זה מעולה), יושב באחסון אחר מהאתר שלנו (חשוב מאד לא לעשות את אתר הלווין על אותו אחסון של האתר המקודם שלנו). גם כאן כמו במקרה הקודם האתר יהיה רלוונטי רק במקרה ויש לו זכות קיום בתור אתר עם חיים משלו. זאת אומרת אוכלוסיית גולשים משלו ותכנים שנותנים ערך מוסף לגולש. מיותר לציין את התתיחסות לאתר שהוזכרה מקודם – אופטימיזציה וכולי'.

קישורים מפורומים

כרגיל גם כאן מילת המפתח היא רלוונטיות. קישוריםאם אתם נכנסים לפורום שעוסק בנושא פרחים ומוציאים קישור למוסך הרי ברור לכל שהקישור לא רלוונטי. נהפוך הוא אתם מגדילים את הסיכוי להיקלט ברדאר של גוגל ולקבל הודעה על קישורים לא טבעיים. הדרך מכאן ולעונש או סתם דרדור בתוצאות על ידי האלגוריתם היא קצרה מאד. כמו כן אם תכנסו לכל פורום ופשוט תוציאו קישור תחת אנקור טקסט ללא הודעה או קשר. לעומת זאת אם אתם מקדמים מוסך ונכנסים לפורום של מכוניות ותיקוני מכונית ומשתתפים פעילים תחת אותו יוזר בדיונים ומשם ממליצים על המוסך אותו אתם מקדמים עם קישור או אפילו רק עם אזכור שמו עם טלפון וכתובת הרי שזה קישור טבעי ביותר. לא חייבים תמיד להוציא קישור. גם אזכורים של אתר או עסק ברשת גורמים לו להיות מוכר בתחומו.

אינדקסים

פעם המון מקדמי אתרים היו רושמים את האתר בתמורה לקישור במאות אינדקסים ברחבי הרשת. כמו תחום אתרי הבלוגים גם כאן מאד קל לפתוח אתר אינדקסים וכל אחד פתח לעצמו אתר אינדקסים שרובם נהפכו לחוות קישורים וספאם. מומלץ לרשום את האתר רק לאינדקסים שנחשבים לברי סמכה בגוגל כמו 144 או האתר של דפי זהב. אינדקסים מומלצים נוספים הם כאלו שעוסקים רק בתחום מסויים ומוכרים ברשת. למשל באינדקס של מוסכים כדאי לרשום אתר של מוסך. זה יהיה אחלה מקום שאולי גם יכול להביא טראפיק לאתר. לאתר של פרחים למשל אין מה להרשם לאינדקס כזה. למרות הכל זה נחמד אבל לא הייתי ממליץ לכם לבנות על קישורים מסוג זה שידחפו את האתר שלכם בתוצאות.

אתרי bookmarks

עד לא מזמן היו להיט אך הדבר היחיד שטוב בהם זה אינדוקס מהיר לעמודים. אפילו בישראל. תכניסו עמוד חדש שאתם מעלים לאתר שלכם או אפילו אתר חדש לתפוז היט ותראו איך תוך 20 דקות עד חצי שעה העמוד/אתר מאונדקס בגוגל למעט מקרים ממש נדירים. (למשל עמוד באתר מוענש).

קישורים מאתרי וידאו

כיום בעידן שלהכין איזה סרטון תדמית לאתר שלכם לוקח כמה דקות וישנן המון תוכנות עריכה ואפקטים חינמיות וזמינות לכולם כדאי להעלות סרטוני תדמית לאתרים כאלו כגון youtube ודומיהם. קישורים אלו יתנו לכם גיוון, לא יקפיצו אתכם במיקומים אך קיים סיכוי רב שבמידה ויהיה לכם סרטון נחמד הוא יביא לכם טראפיק לאתר. הרי בשורה תחתונה כל עניין קידום האתר נעשה על מנת להביא טראפיק לאתר.

רשתות חברתיות רשתות חברתיות

המון דעות והמון דיונים בפורומים קובעים שהרשתות החברתיות כמו פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר יהיו המדד הגדול הבא בתחום קידום האתרים. יהיו או שהם כבר? זאת שאלת מיליון הדולר. אין ספק שמתישהוא בעתיד הסיגנלים מהרשתות החברתיות יהוו מדד מאד גבוה ואין ספק שהם מהווים כבר עכשיו מדד מסויים. המון שיתופים בכרטיסים של חברים הם הקישורים הכי טבעיים שיש. כמובן שגוגל תצטרך למצוא דרך לדעת שכל שיתוף הוא מכרטיס אמיתי ופעיל. יש כאלו שטוענים שכל העניין של הקמת רשת גוגל פלוס הוא לא בגלל שגוגל כל כך מעניינת ברשת חברתית שתתחרה בפייסבוק למטרת רשת חברתית אלא רק בשביל שבעתיד גוגל תוכל לדעת הכל על מה שהולך ברשת ולפיכך תוכל להעניק דירוגים לאתרים בהסתמך על השיתופים, דיבורים וקישורים מהרשתות החברתיות. בפועל כיום לפי דעתי רוב משתמשי גוגל פלוס הם מקדמי אתרים, אנשי שיווק באינטרנט או סתם כאלו שמנסים לשווק את המוצרים שלהם באינטרנט לבד. מה צופן העתיד? הנבואה ניתנה לשוטים. כמובן שבכל מקרה כדאי לפתוח פרופילים בכל הרשתות החברתיות וגם ציוצים בטוויטר בחשבון עם הרבה עוקבים ופעיל (פעיל לא רק בקישורים) גם יכול להועיל. הפרופילים הללו יתנו לכם (או שכבר נותנים? ) מימד של טראסט על ידי גוגל.

עדכון פינגווין

מקדמי אתרים בהיסטריה ?

אני לא חושב שיש מקדם אתרים שקם היום (25/4/2012) ולאחר בדיקת מיקומים יומית או קבלת דוח מיקומים של האתרים לא קיבל חצי התקף לב.  מאז שאנחנו מתעסקים בתחום השיווק באינטרנט (המון שנים) לא זכור לנו שינוי כזה שפעל ישר גם על התוצאות בגוגל ישראל. אפילו השינויים שנעשו שעדכון פנדה עשה עלייה לישראל לא היו כל כך רבים. גוגל פרסמו פוסט על ידי מאט כץ לגבי השינוי באלגוריתם יום לפני. תוכלו לקרוא עליו כאן.

שינויים בקידום אתרים ?

אז מה היה לנו בעצם? מה השינויים שנעשו? היום כבר נכתבו עשרות פוסטים באתרים של מקדמי אתרים (אז החלטנו גם לכתוב אחד… 🙂 ) ועשרות דיונים של מיטב מוחות בקידום בישראל ובעולם. ברמת בעיקרון העדכון היה אמור להעיף אתרים עם תוכן לא טוב או בעלי אופטימיזצית יתר באתר אך למעשה היו הרבה אתרי ספאם שלמרבה הפלא הרוויחו ממהלך של גוגל ועלו בתוצאות. היו לי גם אתרים בתחומים תחרותיים שהרוויחו מהמהלך ומכיוון שכמה וכמה אתרים שהיו לפניהם עפו להם אז האתרים האלו קיבלו מיקומים טובים. קשה עדיין לשים את האצבע ולומר מה הסיבות לשינויי המיקומים של כל אתר אבל היו המון המון שינויים. במיוחד בתחומים תחרותיים. יש לי אתר אחד בביטוי תחרותי שהיה ממוקם בין מקום 1 ל 4  במשך יותר משנה. היום הוא עף למקום 17 ולמרבה הפלא למקום 20 נכנס אתר לווין שבניתי לו פעם ובכלל שכחתי ממנו עם עמוד אחד וטקסט רלוונטי של .50 מילים וקישור יוצא מהטקסט אל האתר שירד במיקומים. לאתר הלווין לא נעשו קישורים חיצוניים שמקשרים אליו. קצת מוזר הגוגל הזה לפעמים :).

אז מה עושים ?
עדכון פינגווין בגוגל

כרגע מומלץ לא להשתגע יותר מידי ולא לעשות יותר מידי. כדאי לחכות כמה ימים ולראות אולי האתרים יחזרו לתוצאות. כדאי לבדוק אם יש לכם הודעות על קישורים לא טבעיים בכלי מנהל האתרים של גוגל. כדאי לעבור על כל העמודים של האתרים שקיבלו ירידות כולל העמודים הפנימיים ביותר ולבדוק את האופטימיזציה שלהם, שאין יותר מידי מילות מפתח לאורך כל האתר, לבדוק קישורים חיצוניים שהכנסנו לאחרונה, לבדוק שאף אחד לא העתיק מאיתנו תכנים (באמונה שכל התכנים שלכם מקוריים 🙂 ) ועוד. שמתי לב שאתרים שיש להם תוכן איכותי ופרופיל קישורים טבעי ואיכותי, בעלי ותק של קידום טוב לא נפגעו מהעדכון.