[ גוגל פלוס - seo7

גוגל פלוס

גוגל פלוס - SEO7



גוגל פלוס



גוגל פלוס



קישורים מול רשתות חברתיות

רשתות חברתיות

אין ספק שהרשתות החברתיות חוללו מהפך בעולם האינטרנט. בישראל הייתה בתחילת הדרך הרשת הישראלית מקושרים שנמכרה יותר מאוחר לוואלה. כאשר משתמשים ישראלים התחילו להשתמש בפייסבוק בסביבות שנת 2007 הרשת סחפה אחריה המון גולשים וכיום היא הרשת החברתית המובילה בישראל ובעולם. יותר מאוחר יצאו לעולם טוויטר ואחרות. גם גוגל ניסתה להכניס את עצמה לשוק הרשתות החברתיות  בתחילה
רשתות חברתיותעם באזז הכושל ואחרי כן עם הרשת גוגל פלוס. כאשר גוגל פלוס יצאה לדרך היא יצרה הררי ציפיות והמון אנשים ניבאו כי סופה של פייסבוק קרב וגוגל תכבוש גם את השוק הזה. כמובן שגם זה לא קרה ובתחרות בין הרשתות עדיין ידה של פייסבוק על העליונה. מדוע גוגל כל כך רוצה להכנס לתחום? כנראה הרעיון הוא שבעידן של המון אתרי ספאם ברשת ובתוצאות החיפוש גוגל הגיעה למסקנה שאתרים שמוזכרים ברשתות חברתיות ( soical Networks)  בכמות גבוהה הם כנראה אתרים רלוונטיים ושאם הגולשים חושבים שהאתר מספיק מעניין כדי לשתף אותו אז כנראה שהוא צריך לקבל איזשהו ציון באלגוריתם על כך. יש האומרים שכבר עכשיו גוגל מתחשבת בתוצאות החיפוש שלה באזכורים בפייסבוק, טוויטר ועוד. גולשים שעושים חיפוש כאשר הם מחוברים לחשבון גוגל פלוס שלהם מקבלים תוצאות חיפוש חברתיות – למשל אם אתם מחפשים את הביטוי "אינסטלטור" ואחד החברים שלכם חיפש או ביקר באתר רלוונטי לתחום – הוא יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש שלכם.

קישורים חיצוניים

בשנים האחרונות כוחם של הקישורים החיצוניים לאתרים היה הגורם הגדול ביותר לקביעת דירוגו של כל אתר. כמובן שלא כל קישור היה שווה לקישור אחר אבל הקישורים היו משמשים כמעין המלצות על אתר או תוכן באתר וכך באותו היגיון של האזכורים ברשתות החברתיות גוגל התייחס לקישורים משיגים קישורים נכנסיםכאל הממליצים הכי טובים והמדד לקביעת דירוג של אתר. אם לאתר יש קישורים טובים וטבעיים מאתרים רלוונטיים ובעלי תוכן בתחום הרי שהקישור ייתן כוח לאתר המקושר. לאחרונה דובר רבות על קישורים ועל ירידה בערכם ואף נשלחו הודעות בכלי מנהל האתרים למנהלי אתרים על קישורים לא טבעיים שמקשרים לאתרים. בעבר היה נהוג שכל קישור הוא טוב לאתר מכיוון שאם הוא לא יועיל אז הוא גם לא יזיק. עכשיו גוגל כבר מתייחסת לקישורים גרועים ומורידה לאתרים בעלי קישורים כאלה דירוגים. היא יודעת לזהות את ההבדל בין קישורים גרועים לקישורים שנשלחים לאתר במסגרת התקפות ספאם יזומות – מה שנקרא קידום אתרים שלילי (negative seo). אז מה עושים? איזה קישורים נעשה לאתר אותו אנחנו רוצים לקדם? עדיין אין בעיה (נהפוך הוא) עם קישורים איכותיים. קישורים מאתרים רלוונטיים בעלי מיקומים בתחום הקידום. אם בעבר האנקור טקסט היה זהה ברוב המקרים הרי שחשוב מאד לגוון. הרי זה לא טבעי שכל הקישורים לעמוד מסויים באתר יצאו תמיד מאותה מילה.  ישנם עוד המון דרכים להשיג קישורים איכותיים אבל על כך נרחיב בפוסט שיוקדש להשגת קישורים.

קישורים מול רשתות חברתיות

אז מה עושים? מה עתיד קידום האתרים באינטרנט? התשובה היא גם וגם. כמו שאמר מאט קאטס בראיון לדני סאליבן מhttp://searchengineland.com בכנס SMX האחרון בסיאטל, שעדיין הקישורים בעלי ערך רב יותר מהרשתות החברתיות אבל בעתיד אולי הרשתות החברתיות יהיו חזקות יותר. אפשר לראות את הראיון :

[youtube]mXJylyR2Lc0[/youtube]