הבריחה מקישורים או העולם לאחר עדכון פינגווין

העולם אחרי עדכון פינגווין

עדכון פינגווין שנכנס בסערה אל עולם החיפושים של גוגל עורר מהומות בעולמם של מקדמי האתרים למיניהם. כמות הפוסטים שנכתבו בעקבותיו עצומה, אין ספור דיונים ברשת בכל פורום אפשרי, החלפות מילילים ודיונים סוערים בחברות הSEO. מה עושים? ישנם המון דעות אבל מכנה משותף לכולם : קישורים גרועים. מה זה קישורים גרועים? איך ניתן להגדיר קישור כגרוע? לאנשי SEO קשה ללכת נגד האמונה והדת שלהם – דת הקישורים. לפעמים אולי נדרש להסיר קישור ששמתם בעבר ובתקופתו הוא היה אולי מאד רלוונטי והיום גוגל מגדירה אותו כספאם. איך נדע? האם להסיר ?האם להשאיר את הקישור? הדבר שקול אולי להשקעה כספית שעשיתם בעסק או מניה שהניבה לכם המון רווחים בעבר אך עתה אולי היא מתחילה להיכנס להפסדים או להרוויח ממש קצת עם מגמת ירידה בולטת. תמכרו את המניה או העסק? תמיד צריך לדעת לצאת גם מעסק או למכור מניה שעדיין מניבה רווחים בזמן הנכון. אך האם גם בקישורים זה כך? יש הטוענים שאולי עדיף פשוט להשיג קישורים איכותיים ולהגדיל את משקלם בפרופיל הקישורים ולהשיג איזון חיובי. יש הטוענים שאחד הסיבות לפגיעה על ידי קישורים בפינגווין היא חזרה על אנקור טקסט קבוע לעמוד/אתר. הרי ברור לנו שאם לאתר מסוים יש פרופיל קישורים שכל הקישורים יוצאים מאותה מילה אז הדבר לא טבעי. ומה שבעיניים שלנו נראה לא טבעי אז תהיו בטוחים שהעכבישים והאלגוריתם של גוגל לא יפספסו את זה גם. אני מכיר חברות קידום אתרים שבדיונים שלהם בחדרי הישיבות (וכמו שציינו בזמן האחרון יש המון המון דיונים לחוצים) החליטו לא לעשות קישורים יותר בכלל. האם זהו צעד הגיוני? האם אתר חדש יכול להתקדם ברשת ללא קישורים? הרי מאט קאטס בעצמו בראיון לדני סאליבן בכנס SMX האחרון אמר שלא כדאי להספיד עדיין את הקישורים והם עדיין מדד חשוב בקביעת תוצאות הדירוג. אחת הדוגמאות שמביאים הטוענים להפסקת קישורים כרגע היא עלייה בדירוגים של אתרים שלא נעשתה להם עבודת קישורים בחודשים האחרונים. האם זו אחיזת עיניים? יכול להיות שיש מצב שאלו אתרים שלא הוענשו או נפגעו מעדכון פינגווין ואין להם קישורים שנחשבים ללא איכותיים והם התקדמו בתוצאות בגלל שאתרים אחרים נפגעו. יכול להיות שאותם אתרים היו עולים יותר בדירוג אילו בזמן הזה היתה נעשית עבודה של השגת קישורים איכותיים.

קישורים

מהו קישור איכותי?

איך נגדיר קישור איכותי? ברמת העיקרון קישור איכותי הוא קישור טבעי מעמוד רלוונטי לנושא הקידום שלנו. אם אנחנו מקדמים "הובלות" למשל ונקבל קישור מעמוד חזק שנמצא בתוצאות החיפוש של הביטוי בעמוד ראשון/שני הרי שאין כל ספק שזהו קישור איכותי. אבל האם קישור מבלוג הוא איכותי? יש דיונים וויכוחים רבים על שנושא כרגע. אתמול הובא לידיעתי על ידי אורי גולן מאתר SEORI על ניסוי שנערך לאחרונה בביטוי תחרותי בשוק הישראלי. הניסוי עדיין סודי ומעטים היודעים אודותיו לכן כרגע לא אחשוף את הביטוי והתחום ומי עשה את הניסוי אבל מה שכן ראיתי במו עיני. הביטוי בתחום שלאחרונה עבר טלטלות קשות במיקומים ואתרים נזרקו מעמוד ראשון מידי יום ועפו למקומות נידחים אי שם בתוצאות החיפוש של גוגל נכנס תוך שבועיים של עבודת קישורים מאומצת הישר לעמוד ראשון. ככל הנראה נקנו עבורו כל מיני קישורים מרוסיה שרובכם תגדירו אותם כספאם. אבל העובדה הקיימת היא שאתר שנראה כבלוג סתמי של פוסטים, לא בעל יותר מידי תוכן ובטח לא איכותי נמצא בעמוד ראשון. אז השאלה שנשאלת ביא האם הקישורים האלו טובים? מצד אחד עובדה מוכחת שכרגע בם עובדים. מצד שני לכו תדעו לכמה זמן הם יחזיקו מעמד.

היכן נמצאים קישורים איכותיים

לקריאה על סוגי הקישורים הקיימים, חלקם השתמשנו בעבר ובחלקם אנחנו משתמשים עוד היום לחץ כאן